مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه های استانی کتاب، فرهنگ مطالعه را توسعه می دهند

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۶:۴۳:۴۰
کد خبر: ۹۲۲۰۲۰
نمایشگاه های استانی کتاب، فرهنگ مطالعه را توسعه می دهند
مشاور وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی گفت:بهترین پیشنهاد برای توسعه فرهنگ مطالعه در کشور معرفی هرچه بهتر کتاب درنمایشگاه ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،محمدمهدی احمدی در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان   با بیان اینکه با برگزاری نمایشگاه های کتاب در جامعه کتابخوان اتفاقات بهتری رخ خواهد داد، اظهار داشت:  نمایشگاه های کتاب در جریان سازی های فرهنگی تاثیر گذار است و مردم استان را با تازه های کتاب آشنا خواهد کرد، کمک به نمایشگاه کتاب کمک به رفع آسیب های اجتماعی در استان اصفهان است.

وی در ادامه افزود:بهترین پیشنهاد برای توسعه فرهنگ مطالعه در کشور معرفی هرچه بهتر کتاب درنمایشگاه ها است.سه عامل برای اینکه منطق کتابخوانی در جامعه شکل بگیرد وجود دارد که اولین عامل اصلاح نگاه به کتاب، دومین عامل شناخته شدن کتاب به عنوان یک برند و سومین عامل فضیلت کتاب است تا جامعه به کتاب  گرایش پیدا کند.

احمدی تصریح کرد: تضمین فرهنگ جامعه درون کتاب است و تمام بودجه برای کتاب توجیه منطقی و عقلانی دارد و نمایشگاه کتاب میتواند جامعه را به سمت رشد و تعالی هدایت کند.

مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر نگاه به کتاب به عنوان یک فضیلت و برند فرهنگی علمی شناخته شود آنجاست که  به عنوان یکی از عوامل اصلی پیشرفت در زندگی شناخته می شود و اگر این سه عامل در جامعه وجود داشته باشد آنجاست که جامعه ما یک جامعه کتابخوان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب دراصل انرژی ساز است، گفت: فضای مجازی شاید در کاهش مطالعه موثر باشد اما در انتقال انرژی مثبت کتاب و کتابخوانی موثر نیست. ونخواهد بود.

 

 

نظر شما