شهردار اصفهان:

سرانه مطالعه در استان اصفهان پایین است

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۷:۴۲:۵۰
کد خبر: ۹۲۲۰۲۶
سرانه مطالعه در استان اصفهان پایین است
شهردار اصفهان گفت: سرانه مطالعه در استان اصفهان درصد پایینی دارد، در مورد سرانه مطالعه نباید آرام بگیریم باید درد را بشناسیم و برای حل مشکل سخن بگوییم.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،قدرت الله نوروزی در  آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه اصفهان اظهار کرد:کتاب خواندن به منزله نفس کشیدن برای انسان های خردمند است و کتاب خوراک روح بشری است و اگر  این خوراک درست انجام شود انسان های شایسته ای در خدمت مردم خواهد بود.
وی ادامه‌داد: خرد تکمیلی  از تجربه برمی خیزد و کتابخوانی برای این است که بتوانیم خرد مردم را پیش ببریم، غلبه بر هر مشکلی نیاز به مطالعه دارد و اگر هرساله چنین مجموعه ای شکل می‌گیرد وهمه شما عاشقانه به این صحنه وارد میشوید برای این است که جامعه اهل مطالعه داشته باشید.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در استان اصفهان درصد پایینی دارد، تصریح کرد:در مورد سرانه مطالعه  نباید آرام بگیریم باید درد را بشناسیم و برای حل مشکل سخن بگوییم.
وی ادامه داد: ۳۲۷ میلیارد بودجه برای نمایشگاه گذاشته است که از این مبلغ ۱۲۲ میلیارد برای فعالیت های فرهنگی است و همچنین شهرداری ۵۲ مرکز مطالعه کتابخوانی تاسیس کرده و محور فرهنگی چهارباغ نیز باعث جذب مخاطبان به مقوله کتابخوانی شده است.
نوروزی افزود: امروزه  نیاز داریم تا همه در ترویج فرهنگ صحیح سرمایه گذاری کنیم و این اتفاق افتاده است و هر کس  قضاوت عادلانه داشته باشد چیزی جز آنچه گفتم نخواهد گفت و افتخار داریم در این مسیر گام های استوار برداشته ایم و کارهای کوچک زیادی در این چند روز انجام شده است.
شهردار تصریح کرد: وسیله لازم برای رفت و آمد مردمه نمایشگاه ب مهیا شده است تا بتوانند به نمایشگاه بیایند و چند برابر سال پیش به تعاونی ناشران کمک شده و هفتاد درصد این نمایشگاه باحمایت شهرداری شکل گرفت و این گام بزرگی برای فرهنگ سازی صحیح در زمینه کتاب است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز