نماینده شرکت تعاونی ناشران اصفهان:

پروژه چهارباغ دسترسی به کتابفروشان را سخت کرد

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۶:۳۵
کد خبر: ۹۲۲۳۲۵
پروژه چهارباغ دسترسی به کتابفروشان را سخت کرد
نماینده ناشران استان اصفهان گفت: قطب فرهنگی شهر در پروژه چهارباغ در بن بست قرار گرفته و دسترسی به این محدوده را ضعیف کرده است. املاک آن محدوده نیز متعلق به شهرداری است و مستاجران سرقفلی دار کتابفروش، هر روزشان را با نگرانی تغییر کاربری شب می کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،علی ثابت قدم در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا و شهرهای ایران، متولی نخست برگزاری رویدادهایی مثل نمایشگاه کتاب، شهرداری ها هستند اما ما کمتر از لطف و عنایت شهرداری اصفهان در این زمینه برخورداریم.
وی با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی حاکم بر کشور  ادامه داد:کتاب پر اهمیت ترین و اساسی ترین مسئله هر جامعه در فرهنگ‌سازی است است و  شهرداری عنایت بیشتری داشته باشد.
 نماینده شرکت تعاونی ناشران اصفهان ضمن تشکر از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و همکاری در برگزاری نمایشگاه، گفت: کلان شهر اصفهان دارای  بسیاری از زیر ساخت های  دچار اضمحلال است و نیاز است از سوی شهرداری توجه بیشتری به مقوله فرهنگ شود.
وی خطاب به شهردار اصفهان گفت: شما یا مدیران قبلی، وقتی پروژه چهارباغ و باغ گلدسته و محور آمادگاه را اجرا می کردید، به این فکر نکردید که قطب فرهنگی شهر را در بن بست قرار می دهید و دسترسی به این محدوده را ضعیف می کنید؟ املاک آن محدوده متعلق به شهرداری است و مستاجران سرقفلی دار کتابفروش، هر روزشان را با نگرانی تغییر کاربری شب می کنند.
ثابت قدم با بیان اینکه بخشی از ناشران فعال استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که امکان تهیه ملک و مکان تجاری را ندارند، تصریح کرد: مدل هایی که در شهرهای دیگر برای کمک به شرکت های چاپ و نشر اجرا شده، در اصفهان اجرا نشده و هیچ طرح جامعی برای توسعه مکان های عرضه کتاب در این شهر دیده نمی شود. این امر نیز به توجه همه مسئولان و نمایندگان اصفهان نیاز دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز