نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

بارگذاری جدید بر روی زاینده رود اشتباه است

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۲:۰۱:۲۵
کد خبر: ۹۲۴۳۲۲
بارگذاری جدید بر روی زاینده رود اشتباه است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا امروز هیچ یک از قول‌های رئیس جمهور و وزیر نیرو از جمله تشکیل ستاد احیای زاینده رود انجام نشده است.

ناهید تاج الدین در گفت وگو  با خبرنگار برنا در اصفهان با اشاره به بارگذاری های جدید بر زاینده رود اظهار کرد: متاسفانه وزارت نیرو با هزینه کرد بیش از 2 هزار میلیارد ریال تا کنون در حال اجرای  طرح انتقال آب بن به بروجن به طول ۱۱۶ کیلومتر است و می خواهد 70 میلیون متر مکعب بر  زاینده رود بارگذاری جدید داشته باشد.

تاج الدین افزود: هم اکنون حوضه آبریز  زاینده رود با کسری بیش از 500 میلیون متر مکعبی مواجه است با این وجود  وزارت نیرو درصدد انتقال آب کشاورزی ، صنعتی به بن بروجن و سفید دشت است.

وی ادامه داد: بارگذاری جدید بر روی زاینده رود اشتباه است و تا زمانی که تکلیف سد تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد مشخص نشود و آورده آبی جدیدی نداشته باشیم، انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نمی شود که  وزارت نیرو خودش می برد و خودش هم می دوزد، زمان بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن پایان سال ۱۳۹۹ اعلام شده و  هزینه‌های اجرای آن به ۴ هزار میلیارد ریال می‌رسد ، ضمن آنکه تا کنون 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تاج الدین خاطرنشان کرد: تا امروز هیچ یک از قول‌های رئیس جمهور و وزیر نیرو از جمله تشکیل ستاد احیای زاینده رود انجام نشده هیچ ، تازه شاهد بارگذاری های جدید بر زاینده رود هم هستیم ، لذا برای ما چاره ای جز استفاده از حداکثر اختیارات قانونی  نمی ماند.

 

 

نظر شما