نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد؛

ایجاد سرای دانش بنیان در اصفهان

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۱:۳۷:۴۹
کد خبر: ۹۲۷۵۰۹
ایجاد سرای دانش بنیان در اصفهان
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان را مهم ترین نیاز این نوع شرکت‌ها دانست و از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای کمک به ایجاد سرای دانش بنیان با تعامل شهرک علمی تحقیقاتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان ؛ در نشست مشترک اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی با رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان،حمیدرضا قلمکاری، با اشاره به رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص تاکید بر اقتصاد دانش بنیان گفت: امروزه جنگ دانش در بین کشورهای دنیا به یک ابزار دیپلماسی تبدیل شده و خوشبختانه در کشور ما نیز شاهد فراهم سازی زیرساخت های لازم در این زمینه و اجرایی شدن مواد قانونی درخصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقدامات عملیاتی برای بروز در سطح دیپلماسی سیاسی کشور هستیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: از سوی دیگر، مطابق با سیاست های کلی اصل 44 و قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، اتاق بازرگانی پناهگاهی امن برای شرکت های دانش بنیان بوده و می‌توان از پتانسیل‌های موجود در پارلمان بخش خصوصی برای تعامل با شهرک علمی و تحقیقاتی و فراتر از آن، پارک های علم و فناوری دنیا استفاده کرد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان، هم راستا کردن ظرفیت های موجود در شهرک علمی و تحقیقاتی و اتاق بازرگانی، تعیین استراتژی و مشخص کردن اهداف عالی را منجر به حصول نتیجه بهتر دانست.

قلمکاری با ابراز خرسندی از بستر قانونی حمایت از شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: با این وصف، این بسترها به اصلاحیه در مواردی چون حمایت های بیمه‌ای، گمرکی و مالیاتی نیاز دارد.

وی راه اندازی صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان را مهم ترین نیاز این نوع شرکت‌ها دانست و از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای  کمک به ایجاد سرای دانش بنیان با تعامل شهرک علمی تحقیقاتی خبر داد و گفت: اتاق می‌تواند در راستای اصلاح قوانین مربوط به این شرکت ها اقدام کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز