نماینده مجلس شورای اسلامی:

پیگیری مشکل اساتید حق‌التدریس در دستور کار مجلس قرار می گیرد

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۱:۳۴:۰۲
کد خبر: ۹۲۹۸۶۹
پیگیری مشکل اساتید حق‌التدریس در دستور کار مجلس قرار می گیرد
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس از ظرفیت قانونی خود برای رفع مشکلات اساتید استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، جمعی از نمایندگان صنف اساتید حق‌التدریس اصفهان در نشستی با زهرا سعیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات اساتید حق‌التدریس پرداختند و راجع به راهکارهای حل مشکلات و بهبود وضعیت معیشتی این قشر فرهیخته همفکری کردند.

 در این نشست، عبدالله رحیمی، رئیس انجمن صنف اساتید حق‌التدریس استان اصفهان با اشاره به خدمات اساتید حق‌التدریس در حوزه آموزش و پژوهش ابراز امیدواری کرد: مراکز دانشگاهی و پژوهشی به‌طور شایسته و درخور از این پتانسیل علمی، کمال استفاده را ببرند. 

در ادامه نمایندگان دغدغه‌های جامعه اساتید حق‌التدریس از جمله عدم پوشش بیمه، نداشتن امنیت شغلی، رکود علمی اساتید و مالیات بر درآمد را طرح و از نماینده مجلس در خواست کردند در راستای حل این مشکلات همفکری و اساتید را یاری کند.

سعیدی در این نشست از عدم رسیدگی و پیگیری مشکلات اساتید حق‌التدریس ابراز تأسف کرد و با اشاره به ظرفیت‌های مجلس در اصلاح تبصره ۲ ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم و توجه به مطالبات اساتید در برنامه هفتم توسعه  اظهار کرد: امیدوار هستیم در آینده با پیگیری نمایندگان مجلس، شاهد بررسی و حل مشکلات اساتید حق‌التدریس در مجلس شورای اسلامی باشیم.

 

نظر شما