سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان

سهمیه‌بنزین ویژه معلولان به زودی اعلام می شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۵:۳۹:۰۹
کد خبر: ۹۳۰۶۲۴
سهمیه‌بنزین ویژه معلولان به زودی اعلام می شود
سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت:شورای شهر اصفهان و شهرداری برنامه‌ریزی ویژه ای برای تردد معلولان و سالمندان در شهر دارد که به زودی اعلام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،سید مسعود حسینی نسب در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان اظهار کرد: مراقبت از بیماران اعصاب و روان، معلولان ذهنی و سالمندان یکی از وظایف بهزیستی است و در حال حاضر مجموعا ۳۷۷۹ نفر تحت نظر مراکز شبانه‌روزی توانبخشی هستند که از این تعداد، ۱۳۷۹ نفر سالمند، ۸۰۰ بیمار اعصاب و روان و۱۶۰۰نفر معلولان ذهنی و جسمی حرکتی در استان تحت بستری بهزیستی هستند.
وی ادامه داد: خدمات مراقبت در منزل برای معلولان بستری در خانه سه روز در هفته انجام می‌شود که ۴۰۰معلول از این خدمات بهره می‌برند و این خدمات در قالب ۱۰۹ مرکز در سطح اصفهان ارائه می‌شود.
سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان، افزود: برای هر نفر در ماه، یارانه‌ ۵۴۰ هزار تومانی در بخش روزانه و ۷۷۰هزار تومانی در بخش شبانه روزی پرداخت می‌شود، یارانه برای معلولان بخش مراقبت در منزل ۱۹۲ هزار تومان و در بخش مراقبت خانگی ۴۵۰ هزار تومان است.
حسینی نسب تصریح کرد: از روز نخست سال ۹۷ تا اول مهرماه امسال، مجموعا یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان یارانه به بخش روزانه، ۳۹۰ میلیون تومان به بخش کارگاه‌های تولیدی حمایتی، ۳۰۰ میلیون تومان مراقبت در منزل و یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان به بخش شبانه‌روزی مراکز غیر دولتی در سطح استان پرداخت شده است.
وی در ارتباط با موضوع سهمیه‌بندی بنزین ویژه معلولان گفت: شورای شهر اصفهان و شهرداری   برنامه‌ریزی ویژه ای برای تردد معلولان و سالمندان در شهر دارد که به زودی اعلام می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز