اعتراض عکاسان اصفهان به حضور افراد متفرقه در دیدار‌های خانگی سپاهان و ذوب‌آهن

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۲:۰۹:۰۴
کد خبر: ۹۳۱۴۸۴
اعتراض عکاسان اصفهان به حضور افراد متفرقه در دیدار‌های خانگی سپاهان و ذوب‌آهن
عکاسان خبرگزاری ها و روزنامه های اصفهان و انجمن عکاسان مطبوعاتی اصفهان در نامه ای به روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران نسبت به حضور افراد متفرقه در دیدار‌های خانگی دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن وایجاد تشنج در میان هواداران اعتراض کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،در متن این نامه آمده است:
جناب آقای بهمنی
مدیر محترم روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران
با سلام و احترام؛
با توجه به اقدام خوب مجموعه روابط‌عمومی تحت مدیریت جنابعالی در مورد صدور محدود کارت‌ عکاسان برای لیگ برتر فوتبال فصل (۹۸-۹۹) که با همکاری انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی در هفته‌های اخیر صورت گرفته کمال تشکر و قدردانی را داریم.
متاسفانه مثل سالهای گذشته، بعد از دوازده هفته از شروع لیگ برتر و حتی پس از انتشار لیست عکاسان تایید شده سازمان لیگ، کماکان شاهد حضور افراد متفرقه در دیدار‌های خانگی دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن هستیم که بعضی از این نفرات حتی بدون هیچ کارت رسمی خبرنگاری یا کارت لیگ‌های گذشته با هماهنگی روابط عمومی باشگاه‌ها یک کاور عکاسی دریافت کرده و در کنار زمین حضور می‌یابند. این نفرات که بعضا هواداران و ادمین های کانال‌های هواداری تلگرام و اینستاگرام می‌باشند بدون رعایت قوانین رسمی سازمان لیگ اقدام به فیلمبرداری با گوشی، گرفتن لایو اینستاگرام، سلفی با بازیکنان، کری‌خانی‌ با هواداران تیم رقیب و حرکات غیراخلاقی و ایجاد تشنج، شادی و دویدن به سمت بازیکنان تیم پس از گل یا پیروزی و برهم زدن فضای کاری در حین برگزاری مسابقه می‌کنند.
در ادامه این نامه آمده است:متاسفانه از شروع لیگ امسال و حتی در سالهای گذشته  بیش از چندین مورد حرکات و رفتارهای غیر اخلاقی و حتی خوشحالی بعد از گل از سمت این نفرات برای کری‌خانی با هواداران تیم‌ رقیب انجام گرفته و باعث ناراحتی شدید هواداران تیم میهمان و ملتهب شدن اوضاع شده که این ناراحتی با پرتاب اشیاء مختلفی مثل بطری آب، سنگ، صندلی و... به سمت کلیه عکاسان کنار زمین پاسخ داده شده که چندین مورد به عکاسان اصابت کرده و صدماتی جزئی وارد کرده است. این قبیل رفتار‌ها می‌تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را برای عکاسان حرفه‌ای به همراه داشته باشد که آخرین مورد این رفتار‌ها در بازی مهم و حساس هفته دوازدهم بین تیم‌های سپاهان و استقلال و بعد از دریافت گل دوم استقلال صورت گرفت. شادی و حرکات زشت دو نفر با کاورهای نارنجی رنگ عکاسان باعث خشم شدید هواداران و پرتاب صندلی‌های سکو ورزشگاه به سمت عکاسان و برخورد با آنها شد.
لازم به ذکر است عمده تخلفات صورت گرفته و حضور این نفرات در بازیهای خانگی‌تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان می‌باشد که متاسفانه در مواقعی روابط عمومی هیات فوتبال اصفهان هم توان جلوگیری از حضور این افراد که با هماهنگی باشگاه سپاهان وارد می‌شوند را ندارد.

ما عکاسان ورزشی استان اصفهان که از این روند تاسف برانگیز به ستوه آمده‌ایم. ضمن ابراز نگرانی موکدا خواستار احترام دو‌باشگاه و هیات فوتبال اصفهان از زیر مجموعه‌های آن فدراسیون به قوانین سازمان لیگ می‌باشیم و خواهشمندیم ضمن تذکر به خاطیان و مسببان این روند غیرحرفه‌ای و غیرقانونی، دستور فرمایید روند قانونی لیگ دور از اعمال سلیقه و تاثیر روابط و تنها بر اساس ضوابط انجام پذیرد تا دیگر شاهد حضور افراد متفرقه، نامرتبط و غیرحرفه‌ای در بالاترین سطح فوتبال کشور نباشیم. 

عباس پوستین دوز /خبرگزاری مهر - شهرام شریفی/روزنامه فوتبال به وقت اصفهان(صدای سپاهان و سبزسبزم) - محسن هیاتیان/خبرگزاری ایمنا - آریا جعفری/خبرگزاری ایسنا - احسان جزینی/خبرگزاری صدا و سیما - رسول شجاعی/خبرگزاری ایرنا - مهدی جانی‌پور/خبرگزاری ایمنا - سید سجاد حسینی‌نژاد/سایت طوفان زرد - محمدرضا جعفری/باشگاه خبرنگاران جوان - امیرحسینی/آژانس عکس فتوامان - محمدرضا شریف/خبرگزاری میزان - مرتضی صالحی/خبرگزاری تسنیم - علی خدایی/خبرگزاری تسنیم - مهدی کریمی سودرجانی/باشگاه عکاسان جوان تهران - حمیدرضا نیکومرام/خبرگزاری فارس - مهدی جانی‌پور/ خبرگزاری ایمنا - عادل دهدشتی/خبرگزاری برنا و مدیرعامل انجمن عکاسان مطبوعاتی اصفهان

 

 

نظر شما