معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان:

ذخیره داروی آنفلوانزا در بیمارستان ها موجود است/ دانش آموزان مبتلا ۲۴ ساعت بعد از قطع تب به مدرسه نروند/ آمار فوتی ها از ده نفر بیشتر نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۶:۵۸:۰۲
کد خبر: ۹۳۱۷۰۵
ذخیره داروی آنفلوانزا در بیمارستان ها موجود است/  دانش آموزان مبتلا    ۲۴ ساعت بعد از قطع تب به مدرسه نروند/ آمار فوتی ها از ده نفر بیشتر نیست
معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت:‌ تاکنون بر اثر ویروس آنفلوآنزا در استان اصفهان ۱۰ نفر فوت شده‌اند که این افراد اغلب یا بیماری زمینه‌ای داشته و یا سالمند بوده‌اند. آمار ابتلا به بیماری آنفلوانزا در کوکان بسیار محدود بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مصطفی رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شیوع آنفلوانزا اظهار کرد: فصل پاییز و زمستان با بروز بیماری‌های واگیردار مانند آنفلوانزا همراه است و بخشی از جامعه را درگیر میکند که هر سال با شدت و ضعف روبرو است.  با شرایط اپیدمی شدن آنفلوآنزا در سال ۸۸ و ۹۴ مواجه بوده‌ایم و امسال نیز شدت فراگیر شدن زودتر رخ داده است.

وی با بیان اینکه شدت فراگیر شدن این بیماری در کشور امسال زودتر آغاز شده است، تصریح کرد: ویروس آنفلوآنزا در شرایطی با تغییر در ساختار ژنتیکی تبدیل به یک ویروس جدید می‌شود که ممکن است این تغییر با بیماری زایی و همه گیری بیشتری همراه باشد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: آغاز فراگیری آنفلوآنزا از آبان ماه و حداکثر شدت آن در آذرماه و ماه‌های بعد اعلام شد و ممکن است در آذرماه شاهد اوج تعداد مبتلایان به این بیماری باشیم.

رضایی با تاکید بر اینکه این بیماری تاکنون بخش قابل توجهی از مردم را درگیر کرده است، گفت: در فصل پاییز و زمستان آنفلوآنزا در کشور و دنیا فراگیر می‌شود و شرایط جدیدی نیست، اما مردم می‌توانند با انجام اقدامات اولیه و ساده از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری کنند.
وی تصریح کرد: در برخی بیمارستان ها مشکلاتی برای تأمین دارو وجود داشت که اکنون رفع شده است. اکنون سه بار داروهای مورد نیاز در بیمارستان‌ های استان توزیع شده و به اندازه کافی ذخیره دارو وجود دارد.
معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اعلام آمادگی جهت درمان بیماری آنفلوآنزا اظهار کرد: آماده رویارویی با احتمال بیشتر شدن تعداد بیماران را داریم و با توجه بر اینکه افراد بستری شده در اولویت قرار دارند، به علت مقاومت دارویی که ممکن است در برابر داروهای مورد نیاز آنفلوآنزا ایجاد شود، این داروها را بیشتر در بیمارستان‌ها توزیع می‌کنیم و به همین علت داروهای مورد نیاز در داروخانه‌ها توزیع نشده است.
رضایی با بیان اینکه تاکنون بر اثر ویروس آنفلوآنزا در استان اصفهان ۱۰ نفر فوت شده‌اند، گفت: افراد فوت شده اغلب یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند و یا سالمند بوده‌اند و تاکنون به این تعداد آماری اضافه نشده است.
وی با اشاره به اینکه ابتلای کودکان به این بیماری محدود بوده است، گفت: تعداد محدودی از دانش آموزان به این بیماری مبتلا شده اند که توصیه می کنیم باید در منزل استراحت کنند و تا ۲۴ ساعت بعد از قطع تب به مدرسه نروند.
معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان تشدید آلودگی هوا را عاملی برای سخت تر شدن بیماران آنفلوانزا دانست و افزود: آلودگی هوا طول درمان را طولانی‌تر می‌کند و تاکنون ضرورتی برای تعطیلی مدارس به علت بیماری آنفلوآنزا وجود نداشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز