دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بانگارگر اصفهانی

رونمایی از "ذوالفقار ولایت"رضا بدرالسما

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۱:۳۸:۳۶
کد خبر: ۹۵۱۲۵۷
رونمایی از ذوالفقار ولایترضا بدرالسما
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به اصفهان با رضا بدرالسما هنرمند نگارگر اصفهانی دیدار و گفت و گو کرد و با حضور وی از اثر "ذوالفقار ولایت" این استاد رونمایی شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، سید عباس صالحی در دیدار با این هنرمند گفت: وجود مفید و موثری بودید و هستید و کارهای اثرگذار زیادی انجام دادید و ما امیدواریم خداوند به شما سلامتی و طول عمر عنایت کند.

وی درباره تدوین آثار طراحی نگارگری رضا بدرالسما اظهار کرد: تدوین طراحی نقش و نگار در توسعه هنر نگارگری و انتقال تجربیات ارزشمند اساتید برجسته این گونه هنری به هنرجویان موثر و مفید است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ این آثار حمایت می کند.

رضا بدرالسما هنرمند نگارگر اصفهانی نیز در این دیدار به بیان توضیحاتی درباره روند فعالیت‌های هنری خود پرداخت و افزود: تلاش کردیم طرح‌های کاربردی در زمینه نگارگری را در یک کتاب جمع آوری کنیم تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه توفیق داشتم ضریح اهل البیت علیهم السلام را طراحی و اجرا داشته باشم، ادامه داد: سبک ایرانی نقوش زیادی دارد و ما تلاش می‌کنیم در آثار خود از نقوش ملی و سبک و سیاق ایرانی اسلامی بهره ببریم.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه و کارگاه استاد بدرالسما بازدید کرد و با حضور  وی از اثر ذوالفقار ولایت استاد بدرالسما که منقش به چهره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، رونمایی شد.

صالحی پس از رونمایی از این اثر نوشت:

«توفیق رفیق راه شد و در اقامت خجسته در شهر اصفهان از منزل و گلستان پررونق هنر ایران زمین که توسط استاد بدرالسما تولید و نگارستان سازی شده بازدید به عمل آوردیم.

ذوق و ایده سازی و مفهوم یابی در آثار هنری ایشان همراه با تعهد و پشتکار بس درس آموز و تجربه آفرین است. خانواده هنرمند ایشان نیز بخش دیگری از وجود پربرکت ایشان را به نمایش می‌گذاشت.

از خداوند منان توفیق بیشتر ایشان، همسر مهربان و گرامی و فرزندان هنرمندشان را خواهانم.» 

 

 

نظر شما