رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان :

نظام ما جمهوری اسلامی است، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۲۰:۱۰:۱۷
کد خبر: ۹۶۴۳۳۲
نظام ما جمهوری اسلامی است، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در شرایطی که امروز دنیا به دموکراسی خود می‌بالد، امام خمینی (ره) در این نهضت بزرگ گفته بودند که نظام ما جمهوری اسلامی است، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر و بر همین اساس به مردم نقش صد در صدی برای تعیین سرنوشت کشور دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،حجت‌الاسلام محمد قطبی  به مناسبت اولین سالگرد ارائه بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: در ادامه دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی اتفاق دومی رقم خورد و آن تشکیل نظام اسلامی است که دارای دو بال جمهوریت و اسلامیت است، مقصود اصلی در بعد جمهوریت نظام سهم دادن به مردم برای نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت خود است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در شرایطی که امروز دنیا به دموکراسی خود می‌بالد، امام خمینی (ره) در این نهضت بزرگ گفته بودند که نظام ما جمهوری اسلامی است، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر و بر همین اساس به مردم نقش صد در صدی برای تعیین سرنوشت کشور دادند.

او افزود: تمامی پنج رکن اساسی دموکراسی در کشور ما به طور کامل در حال اجرا است که یکی از آن ارکان، همگانی بودن رأی است، حتی در اولین مرحله رأی‌گیری در شرایطی که هنوز سه ماه هم از انقلاب اسلامی نگذشته بود.

قطبی در ادامه بیان داشت: در آن شرایط سخت امام خمینی (ره) دستور دادند که صندوق رأی به همه نقاط کشور برده شود و حتی برخی جا‌ها که رفت و آمد با وسیله نقلیه ممکن نبود هم صندوق‌ها را با هلیکوپتر به این مناطق منتقل کرده و از مردم رأی گرفتند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: صد در صد این رکن دموکراسی در جمهوری اسلامی اجرا می‌شود و امروز هیچ‌کس در کشور ما نمی‌تواند ادعا کند که از رأی دادن محروم هستم، زیرا در هرجایی که انسان‌های واجد شرایط باشند صندوق رأی‌گیری نیز وجود دارد.

او ادامه داد: رکن دیگر دموکراسی برابری آرا است که بر اساس آن رأی همه انسان‌ها برابر است و در جمهوری اسلامی نیز این اصل رعایت می‌شود، زیرا رأی هر کسی با هر منصبی با دیگران مساوی است.

قطبی اظهار داشت: سومین رکن دموکراسی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره کردند آزادی رأی است، در جمهوری اسلامی هیچ‌کس نمی‌گوید که باید به فلان شخص رأی دهید و هر کس بر اساس فکر خودش رأی خود را به صندوق می‌اندازد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در سلطنت پهلوی مردم هیچ نقشی در اداره کشور نداشتند و حتی مجلس کشور نیز کاملاً فرمایشی بود و هیچ ارتباطی با آرای مردم جامعه نداشت.

او افزود: از جمله دستاورد‌های دیگر انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند تقابل اسلام و استکبار است.

قطبی ادامه داد: طبق این بیانیه در گذشته در دنیا دو قطب شرق و غرب وجود داشت، ولی در حال حاضر به دو قطب اسلام و غیر اسلام تغییر یافته است؛ قطب اسلام به مرکزیت ایران اسلامی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: امروز در کل جهان جمهوری اسلامی ایران پرچمدار اسلام و حکومت اسلامی است، جمهوری اسلامی آمد تا نظام‌های استکباری را کنار بزند و پرچم اسلام را در همه نقاط دنیا برافراشته کند.

او یادآور شد: البته یقیناً برای رسیدن به این‌چنین جایگاهی تلاش‌های بسیار بیشتری لازم است و ما هم‌اکنون در میانه راه هستیم و باید تلاش کنیم که به آن افق متعالی برسیم و قطعاً با تلاش مردم، مسؤولان و رهبری به آن می‌رسیم.

قطبی عنوان کرد: امروز استکبار در شیب سقوط و نابودی قرار دارد و امید می‌رود که اسلام در سراسر عالم شکل حاکمیتی پیدا کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است که در هیچ شرایطی در این ۴۰ سال حتی یک وجب از خاک خود را هم به بیگانگان ندادیم و همواره از تمامیت ارضی خود دفاع کردیم.

او تصریح کرد: دستاورد بعدی انقلاب مردم معنویت و اخلاق است که به لطف خدا در نماز‌های جمعه، اعتکاف‌ها، زیارت‌ها و... کاملاً هویدا است و اگر چه ضعف‌هایی در این زمینه داریم و باید تلاش کنیم که این ضعف‌ها برطرف شود، ولی دستاورد‌های این ۴۰ سال هم کم‌نظیر است.

قطبی گفت: در قله این دستاورد‌ها مقاومت، اقتدار و ایستادگی جمهوری اسلامی است، امروز جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار سیاسی و امنیتی قرار دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مقایسه با ابتدای انقلاب که مجبور بودیم با یک ساختمان کوچک در کشور به نام سفارت آمریکا در ایران مقابله کنیم امروزه دشمن برای ضربه زدن به ما ناچار است در ده‌ها کشور ائتلاف درست کند و این نشان از اقتدار ما دارد.

او افزود: وقتی وارد بخش دوم بیانیه گام دوم انقلاب می‌شویم می‌بینیم که مقام معظم رهبری هفت محور را به عنوان محور‌های اصلی که باید در سال‌های پیش رو مورد توجه قرار دهیم و برای آن تلاش کنیم را ذکر کرده‌اند.

قطبی در ادامه گفت: محور اول علم و فناوری است، در این بخش در حوزه‌هایی مثل نانو، پزشکی، هوافضا و... به دستاورد‌های خوبی رسیده‌ایم که در بخش بین‌المللی در برخی از این موضوعات بین ۵ تا ۱۰ کشور برتر جهان قرار داریم، ولی نیاز به کوشش‌های بی‌بدیل‌تری هست و لازمه این توسعه‌ها پژوهش است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: ایمان در کنار علم و فناوری می‌تواند یک کشور را به قله تعالی برساند بنابراین در بعد اخلاق و معنویت همچنان باید تلاش شود.

او افزود: میدان اخلاق و معنویت باید بیش از پیش تقویت شود؛ مساجد، پایگاه‌های بسیج، میدان‌های مذهبی و دینی، باور‌های دینی، اخلاق فردی و اجتماعی و... باید توسعه پیدا کند.

قطبی در ادامه اظهار داشت: سومین محور مورد بحث مسأله اقتصاد است که با عنوان اقتصاد مقاومتی یاد می‌شود و این اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مشکلات امروز ما است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز