افزایش چهار برابری اینترنت در اصفهان/تمدید بسته تا۷فروردین

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۱:۲۳:۰۸
کد خبر: ۹۷۹۷۱۷
افزایش چهار برابری اینترنت در اصفهان/تمدید بسته تا۷فروردین
پس از تخصیص ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات به کاربران اینترنت ثابت، مصرف اینترنت در این استان تا چهار برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان،جعفر مطلب‌زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان افزود: از حدود ۲ هفته گذشته و بهویژه پس از تخصیص ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات به کاربران اینترنت ثابت، مصرف اینترنت در این استان تا چهار برابر افزایش یافت و همین امر منجر به ایجاد ترافیک سنگین روی سیستم‌های مخابراتی و شبکه دسترسی شد.

بسته ۱۰۰گیگ اینترنت ثابت رایگان از ۱۸ اسفند با توجه به تقاضای مردم و ماندن آن‌ها در خانه جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برای همه کاربران تا پایان اسفند فعال شد هرچند فرصت استفاده از آن تا هفتم فروردین تمدید شد.

مطلب زاده با بیان اینکه در این مدت تعداد کاربران آنلاین به طور همزمان افزایش چشمگیری یافت، اظهار داشت: این موضوع و افزایش ترافیک روی شبکه باعث شد تا سرعت اینترنت کاهش یابد و برخی کاربران به ویژه برای اموری مانند آموزش آنلاین با مشکل مواجه شوند.

او با تاکید بر اینکه شرکت‌های خدمات‌رسان اینترنت تلاش زیادی برای رفع این مشکل کردند، اضافه کرد: در این مدت در تعداد آی‌پی‌ها (IP) دچار مشکل شدیم که برطرف شد همچنین شرکت‌های خدمات رسان اقدام به افزایش تجهیزات دسترسی به شبکه کردند.

 

نظر شما