دبیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا:

ماندن در خانه زنجیره کرونا را می شکند

۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۳:۵۴:۴۱
کد خبر: ۹۷۹۸۲۹
ماندن در خانه زنجیره کرونا را می شکند
دبیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به ظرفیت های مردمی در آگاه سازی جامعه در خصوص بیماری کرونا، گفت: مهمترین اقدام در مدیریت این بیماری، ماندن در خانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، ایوب درویشی  در دیدار با شورای هیئات مذهبی، سمن ها، خیریه ها و فعالان فضای مجازی، گفت: آنچه امروز همه کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند، در خانه ماندن و پرهیز از حضور در اجتماعات است‌ زیرا بهترین اقدام برای شکست زنجیره کرونا است.

وی ادامه داد: هیئت های مذهبی، سمن ها و خیریه ها، افزون بر ظرفیت حمایتی، ظرفیت های بسیاری در حوزه اطلاع رسانی و آگاه سازی در جامعه و کمک به مدیریت این بیماری دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان افزود: استان اصفهان از ابتدای اسفند ماه عزم خود را برای مقابله با این بیماری جزم کرد و تمام ظرفیت ها اعم از ظرفیت های بهداشتی، اداری، قضایی، انتظامی، نظامی و توانمندی های مردمی در کنار هم به منظور پیشگیری و مقابله با این بیماری بسیج شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا طرح ایجاد ایستگاههای سلامت در ورودی شهر با هدف اقناع سازی مسافران برای انصراف از سفر به اصفهان و همچنین غربالگری و هدایت افراد بیمار و مشکوک به مراکز درمانی با بهره‌گیری از توان بسیج، هلال احمر، میراث فرهنگی و گردشگری، راهداری، فرمانداری ها و شهرداری ها اجرا شد.

دبیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا گفت: تعطیلی مراکز اسکان مسافر از قبیل مهمانپذیر ها، مسافر خانه ها، مهمانسراها، خانه های استیجاری، کمپ ها و تعطیلی تمامی مراکز گردشگری، تفریحی و رفاهی و ممنوعیت ارائه تسهیلات به مسافران از دیگر اقداماتی است که با هدف قطع زنجیره کرونا و جلوگیری از انتقال و جابجایی این ویروس در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: بخش عمده موفقیت این طرح ها به همراهی و همکاری آحاد افراد جامعه نیازمند است و رسانه‌ها، ظرفیت فضای مجازی و نهادهای مردمی می‌توانند این حساسیت‌زایی را در جامعه بوجود آورند.

درویشی اظهار کرد: متاسفانه درصد پایینی از افراد جامعه هنوز این مساله را جدی نگرفته اند و همین افراد هم می توانند خطرپذیری جامعه را افزایش دهند.

وی خاطر نشان کرد: البته تلاش برای گندزدایی و ضد عفونی معابر، وسایل حمل و نقل عمومی، ادارات و اماکن توسط ادارات، نهادها و سازمان های مختلف به ویژه شهرداری ها و بسیج در حال پیگیری است.

همچنین در این جلسه تعدادی از روسا و مدیران خیریه ها، سمن ها، هیئت های مذهبی و فعالان مجازی به بیان اقدامات خود در این زمینه و آمادگی خود برای ادامه این مسیر تا ریشه کنی این بیماری پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز