تعطیلی اجباری تمامی مراکزتجاری اصفهان تا ۱۵ فروردین

۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۱:۵۶:۳۴
کد خبر: ۹۸۰۲۲۳
تعطیلی اجباری تمامی مراکزتجاری اصفهان تا ۱۵ فروردین
تمامی فروشگاهها و مراکز تجاری به جز فروشگاههای توزیع کننده مواد خوراکی و مایحتاج اولیه مردم و لوازم بهداشتی و درمانی تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: ۴۰۰ هزار بسته معیشتی ویژه اقشار آسیب پذیر استان با همکاری اتاق بازرگانی استان اصفهان تهیه شده است در روزهای توزیع می شود.

 حجت اله غلامی اظهار کرد: جامعه هدف این بسته ها طی ۲ روز آینده با کمک بهزیستی و دستگاههای حمایتی مشخص شود و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به گلایه مردم از نحوه توزیع اقلام بهداشتی، اظهار کرد: کمیته ای با محوریت معاونت پیشگیری دادگستری اصفهان برای تخصیص و توزیع این اقلام شکل گرفت.

غلامی ادامه داد: این کمیته بر نحوه توزیع عادلانه و همچنین یک نواختی قیمت ها در سطح استان نظارت و فعالیت های خود را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد در خصوص تمدید مرخصی زندانیان استان بعد از ۱۵ فروردین و بررسی شرایط در آن مقطع زمانی تصمیم گیری شود.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: با توجه به افزایش خریدهای اینتدنتی و فعالیت بیش از پیش پیک های موتوری، با رایزنی با ستاد ملی سهمیه بنزین ویژه ای برای این موتورها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده برای مبارزه با کرونا در سطح کشور، گفت: از این میزان تا کنون ۷۷۵ میلیارد ریال به استان اصفهان اختصاص پیدا کرده است.

غلامی گفت: با توجه به وضعیت خاص استان قرار شد پیگیری های لازم برای جذب اعتبارات بیشتر صورت پذیرد و با توجه به اینکه استان از جمله هشت استان دارای شرایط خاص است باید درصد ویژه ای به این استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: تمامی فروشگاهها و مراکز تجاری به جز فروشگاههای توزیع کننده مواد خوراکی و مایحتاج اولیه مردم و لوازم بهداشتی و درمانی در این هشت استان تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهد بود.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان و ظرفیت شورای تامین استان بمنظور ضمانت اجرایی این مصوبه اقدامات لازم را خواهند داشت و با متخلفان برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به ارائه گزارش مراکز غربالگری در ورودی ها و خروجی‌های استان، خاطر نشان کرد: این کنترل‌ها بیش از پیش در ۱۴ ایستگاه اصلی و ۶۸ ایستگاه فرعی به ویژه در شهرستان های اصفهان،کاشان، اران و بیدگل و اردستان با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

غلامی اضافه کرد: مدارک کلیه رانندگان خودروهای دارای بیمار یا مشکوک به کرونا در این مراکز اخذ خواهد شد و پس از مراجعه به مراکز درمانی و دریافت تائیده از مراکز درمانی این مدارک عودت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تعطیلی مراکز تجمع از جمله پارک ها، گفت: تابلوی ورود ممنوع به کلیه پارک های سراسر استان توسط شهرداری ها و از جمله شهرداری اصفهان نصب و کلیه مراکز تفریحی از جمله حاشیه زاینده رود و ناژوان در شهر اصفهان و سایر مراکز تفریحی در سایر نقاط استان تعطیل و از هرگونه ورودی به این مراکز ممانعت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ضمن نصب علامت پارک ممنوع در حاشیه زاینده رود و پارک ها، پلیس نسبت به جریمه رانندگان متخلف اقدام خواهد کرد.

غلامی با اشاره به راه اندازی استودیو کرونا توسط صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: این است,دیو در ۲ بخش صبح و عصر در خصوص بیماری کرونا اطلاع رسانی و به شبهات و مشکلات مردم پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی در خصوص تعیین شدن وزیر اقتصاد و دارایی به عنوان معین استان، گفت: از این ظرفیت در جلب اعتبارات لازم و رفع مشکلات استان بیش از پیش بهره گیری خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز