چهره میدان امام حسین (ع) تغییر کرد

۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۰:۲۵:۱۶
کد خبر: ۹۸۰۳۵۰
چهره  میدان امام حسین (ع) تغییر کرد
پروژه ساماندهی میدان امام حسین (ع) و سنگفرش این میدان که ابتدای اسفند آغاز شده بود به پایان رسید.

به گزارش  خبرگزاری برنا در اصفهان، پروژه ساماندهی رفیوژ میانی میدان امام حسین (ع) و سنگفرش این میدان که در قالب طرح ساماندهی میدان امام حسین (ع) و گذر‌های پیرامون آن، ابتدای اسفند آغاز شده و قرار بود پایان اسفند ماه به اتمام برسد، کاملاً منطبق با برنامه زمان بندی به پایان رسید.

 

میدان امام حسین (ع) با نام قدیمی دروازه دولت جزیی از اصلی‌ترین محور‌های گردشگری اصفهان است، اما سال‌ها به دلیل فعالیت خط یک مترو اصفهان، چهره‌ای نا به سامان داشت.

 

با تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان و جمع آوری کارگاه عمرانی، مهر ماه ۹۷ جرثقیل برجی (Tower crane) مترو اصفهان پس از سال‌ها از میدان امام حسین (ع) رفت تا چهره دروازه دولت به حالت عادی برگردد.

پس از آن در سال ۹۸، طرح ساماندهی میدان امام حسین (ع) و گذر‌های پیرامون آن، با توجه به اتصال محور پیاده چهارباغ به محور خیابان سپه که در آینده پیاده راه می‌شود، تهیه شد و در دستور کار قرار گرفت.

تعریض عرض پیاده راه‌ها در چهار سمت میدان و به ویژه مقابل شهرداری در ضلع شرقی میدان به منظور تسهیل در امور و مرور شهروندان به طرف میدان نقش جهان و از میدان به سمت چهارباغ، طراحی مسیر‌های دوچرخه رو در چهار سمت میدان و اتصال آن به چهارباغ عباسی و میدان نقش جهان در راستای تقویت فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش نگاه صرفا سواره به میدان، سنگفرش کردن بخش میانی، طراحی حوض میانی، ایجاد فضای سبز با کاشت گل‌های فصلی و طراحی آبنما از دیگر ویژگی‌های طرح جدید است که بخشی از آن تکمیل شده و بخشی در ادامه تکمیل می‌شود.

 

نظر شما