رییس اتحادیه مشاوران املاک:

قیمت مسکن باید برای همیشه از سایت‌ها حذف شود/ عده‌ای در بازار مسکن قماربازی می‌کنند

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۵:۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۳۵۸۲
قیمت مسکن باید برای همیشه از سایت‌ها حذف شود/ عده‌ای در بازار مسکن قماربازی می‌کنند
رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است حذف همیشگی درج قیمت در سایت‌ها در بلند مدت قیمت‌ مسکن را کاهش می‌دهد.

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا درخصوص درج قیمت‌های نامتعارف در سایت‌هایی مثل دیوار، شیپور و فضای مجازی و تاثیر آن بر بازار مسکن خاطرنشان کرد: تعیین قیمت‌ها توسط کاربران و مالکان بدون هیچ مبنا و اساسی صورت می‌گیرد و مالک که گاهی اصلا به دنبال فروش هم نیست، بدون هیچ منطق و الگویی بلکه تنها با توجه به قیمت اعلام شده از سوی همسایه یا هم محله خود قیمتی را در سایت‌ها درج می‌کند، همین اتفاق توسط دیگران هم تکرار می‌شود و بدون دلیل قیمت‌ها را بالا می‌برد.

قلی خسروی تاکید کرد: عده‌ای هم گروه‌هایی تشکیل دادند و با درج قیمت‌ها با هماهنگی یکدیگر در بازار مسکن قماربازی می‌کنند و باعث می‌شوند، بدون اینکه هیچ فعالیت خاصی در این بازار رخ دهد، قیمت‌ها افزایش یابد، بعد هم ادعای کارآفرینی دارند.

او افزود: هیچ کجای دنیا با وجود تکنولوژی‌های پیشرفته چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد، کشورهایی مثل هند با بالاترین تکنولوژی در زمینه آی تی و اروپا و آمریکا هم هرگز چنین کاری نمی‌کنند.

به گفته قلی خسروی در کشورهای دیگر، سایت و مرجع رسمی اینترنتی وجود دارد و قیمت‌ها هم در این سایت‌ها به تفکیک منطقه و محله موجود است اما مبنا و مرجع مشخص دارد و هرکسی نمی‌تواند به صورت سلیقه‌ای، قیمت‌گذاری کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک حذف قیمت مسکن از سایت‌ها را دارای آثار مثبتی برای بازار مسکن دانست و با تاکید بر اینکه حذف قیمت‌ها مانع هرج و مرج می‌شود تاکید کرد: درج قیمت در اینگونه سایت‌ها باید برای همیشه حذف شود.

او گفت: من از دادستان کشور بخاطر این اقدام حذف قیمت‌ها تشکر می‌کنم و درخواست دارم روند عدم درج قیمت‌ها همچنان ادامه یابد تا بازار به آرامش برسد.

قلی خسروی بیان کرد: این اتفاق باید ادامه دار باشد تا این افراد فکر نکنند این قانون موقتی است و این ممنوعیت برداشته می‌شود و می‌توانند، دوباره فعالیت‌های خود را ادامه دهند. 

او خاطر نشان کرد: این قانون ممنوعیت درج قیمت در این سایت‌ها باید همیشگی باشد تا قماربازان دست از بازار مسکن، بردارند.

قلی خسروی در پاسخ به اینکه آیا این اقدام تاثیری بر قیمت‌ها داشته، گفت: بیش‌تر از ده روز نیست که چنین قانونی اجرا شده و نیاز به زمان دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: طبیعی است که فعلا قیمت‌ها تغییر نکند اما در بلند مدت حتما تاثیر کاهشی بر قیمت‌ مسکن خواهد گذاشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز