وداع کمیسیون انرژی مجلس با زنگنه

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۴۲۹۸
وداع کمیسیون انرژی مجلس با زنگنه
رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عصر دیروز در دیدار با وزیر نفت که به‌نوعی نشست پایانی اعضای این کمیسیون در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت بود، دیدگاه‌های خود را درباره تازه‌ترین تحولات صنعت نفت و گاز کشور بیان کردند.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شانا، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن تسلیت درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به وزیر نفت گفت: فراز و نشیب‌های بسیاری چه در سطح داخلی و چه بین‌المللی را در طول چهار سال اخیر طی کردیم.

لحاظ شدن مصالح نظام و کشور در تصمیم‌های مسئولان وزارت نفت

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز صنعت نفت نوک تحریم اقتصادی قرار گرفته است، افزود: اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی (دوره دهم) و البته وزیر نفت و دیگر معاونان این وزارتخانه همیشه سعی کردند مصالح نظام و کشور را در تصمیم‌های خود در نظر گیرند.

منتقدان از شرایط ویژه فروش و صادرات نفت اطلاعی نداشتند

وی تصریح کرد: برخی در طول این چهار سال منتقد ما بودند، البته به نظرم آنها از شرایط ویژه فروش نفت اطلاعی نداشتند و احساس می‌کردند کمیسیون انرژی مجلس دهم به‌نوعی وزارت نفت را تحمل می‌کند، اما آنهایی که پای کار بودند و از شرایط فروش و قیمت نفت نیز آگاهی داشتند متوجه شدند در این چهار سال، اعضای کمیسیون انرژی مجلس دهم و وزارت نفت با همدلی و همکاری برای رفع مشکلات کشور و نظام فعالیت می‌کردند.

حسنوند ادامه داد: در این مجلس، دو بار طرح استیضاح وزیر نفت مطرح شد که ما مصلحت‌های نظام را مدنظر قرار دادیم و استیضاح منتفی شد، اعضای کمیسیون انرژی امروز خوشحال‌اند که با سربلندی و پاکدستی مسئولیت را به دیگران واگذار می‌کنند.

وظیفه کمیسیون انرژی مجلس همکاری و به‌نوعی نظارت است، نه مچ‌گیری

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پی همکاری با وزارت نفت بود، نه به‌نوعی مچ‌گیری، عنوان کرد: در این چهار سال سعی کردیم منافع فردی را کنار گذاریم و منافع منطقه‌ای (حوزه انتخابیه) را مدنظر قرار دهیم.

کاش وزیر نفت می‌توانست شرایط فروش و قیمت نفت را برای همه نمایندگان تبیین و آشکار کند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به زنگنه گفت: هر جا پرسشی بود شما برای پاسخ به نمایندهگان سؤال‌کننده حاضر می‌شدید، اما ای‌ کاش شرایطی به‌وجود می‌آمد که وزیر نفت کشور می‌توانست پشت تریبون صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شود و شرایط فروش و قیمت نفت را برای همه نمایندگان تبیین و آشکار کند.

وی با اشاره به اینکه برخی ناجوانمردانه اعضای کمیسیون و دیگر وزیران دولت را زیر سؤال می‌برند که چرا می‌خواهید از فلان نماینده مجلس که رأی نیاورده یا اینکه وی دیگر نماینده نیست در سمت‌هایی استفاده کنید، عنوان کرد: به‌واقع چه ایرادی دارد فردی را که سال‌ها نماینده ملت بوده است و تجربه‌های بسیاری اندوخته در سمتی دیگر بعد از نمایندگی به‌کار بگیریم.

حسنوند تاکید کرد: امیدوارم وزیر نفت با مجلس و کمیسیون انرژی دوره یازدهم نیز همانند چهار سال گذشته همکاری و همراهی داشته باشد، زیرا معتقدم زنگنه همیشه احترام کمیسیون را حفظ می‌کرد که این نشانه بزرگی و منش وی بود.

مجلس آینده قدر زحمات زنگنه را بداند

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در این نشست ضمن تشکر از فعالیت‌های مثبت وزارت نفت، گفت: متأسفانه بسیاری نمی‌توانند مشاهده کنند که این وزارت نفت است که در شرایط کنونی نیازهای ارزی کشور را تأمین می‌کند، یا ندیدند که برداشت ایران از پارس‌جنوبی سبب شد ما از قطر در این حوزه پیشی بگیریم. امیدوارم مجلس آینده قدر زحمات شما را بداند.

اسدالله قره‌خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: کمیسیون انرژی در این چهار سال واقع‌بینانه با مسائل برخورد کرد. جایی که باید از وزیر حمایت می‌شد، حمایت کردیم و جایی که سؤالی بود نیز پرسش‌گر بودیم.

وی افزود: خوشحالیم که تصمیم‌های ما مانعی برای توسعه وزارت نفت نبود. همیشه در پی آن بودیم مانعی را از پیش رو برداریم، وزارت نفت نیز برخورد خوب و مناسبی داشت.

حسن بهرام‌نیا، عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نظر و رأی در کمیسیون انرژی بر اساس مصلحت نظام و کشور بود. باید درک کنیم که شرایط کشور نسبت به دو، سه سال اخیر متفاوت است.

در این نشست، دیگر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز نظرات خود را مطرح و از زحمات وزیر نفت برای همکاری با این کمیسیون قدردانی و تشکر کردند.

در پایان این نشست، وزیر نفت با اهدای لوح سپاس از نمایندگان مجلس قدردانی کرد.

نظر شما