وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

مالیات از خانه‌های خالی توسط سازمان امور مالیاتی اجرا می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۲:۳۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۵۴۰۶
مالیات از خانه‌های خالی توسط سازمان امور مالیاتی اجرا می‌شود
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با مصوبه دولت، موانع موجود بر سر راه اخذ مالیات از خانه های خالی برطرف می‌شود و سازمان امور مالیاتی می‌تواند نسبت به انجام آن اقدام کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن که با حضور معاونان وی در حوزه‌های بخش مسکن و فعالان بخش صنعت ساخت و ساز، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور و بانک مسکن برگزار شد، گفت:  هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و فعالان بخش ساخت‌وساز و کسانیکه در تولید و عرضه مسکن نقش دارند اعم از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، برقی و مکانیکی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی هدف از تشکیل این جلسات را با حضور فعالان و دست اندرکاران صنعت ساخت و ساز، هماهنگی و هم‌اندیشی همگانی برای تولید مسکن و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های تدوین شده در حوزه مسکن عنوان کرد و افزود: شناسایی دقیق برنامه‌ها، اجرای آنها و رفع موانع بر سر راه اجرای برنامه‌ها در سال ۹۹ از اهداف برگزاری جلسات شورای‌عالی مسکن است.

اسلامی با اشاره به اینکه شورای راهبری جهش تولید مسکن به شکل ماهیانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گوناگون و انگیزه‌های فراوانی برای تولید مسکن در کشور وجود دارد. در حال حاضر، متقاضیان واقعی مسکن در طرح اقدام ملی مسکن شناسایی شده‌اند. از حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری که در طرح اقدام ملی مسکن به شکل پیامکی و اینترنتی ثبت‌نام کردند، حدود ۸۰۰ هزار نفر متقاضی واقعی وجود دارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: در شهرهای گوناگون، متقاضیان واقعی شناسایی و اراضی موردنیاز به اجرای طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته و برخی از پروژه های این طرح در حال انجام است.

وی از اجرای پروژه‌های بزرگتر با هماهنگی سازندگان و نقش‌آفرینان این طرح خبر داد و گفت: امید است با تشکیل این جلسات، همفکری و هم اندیشی، سرعت بیشتری در اجرای پروژه ها اعمال شود و باقیمانده طرح‌هایی که آغاز شده‌اند به اتمام رسیده و پروژه‌هایی که هنوز آغاز نشده‌اند، آغاز شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز