چه زمانی پول سهام عدالت واریز می شود؟ + جزییات و آخرین مهلت فروش ۳۰ درصد سهام

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۲:۵۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۰۹۹۴۸
چه زمانی پول سهام عدالت واریز می شود؟ + جزییات و آخرین مهلت فروش ۳۰ درصد سهام
فروش یکجای ۳۰ درصد از سبد دارایی هر فرد در سهام عدالت از طریق شعب بانک های کشور تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ ۱۳ خرداد ۹۹ ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متقاضیانی که هنوز اقدام به انتخاب روش سرمایه گذاری خود برای سهام عدالت نکرده‌اند تا پایان روز ۱۵ خرداد ۹۹ فرصت دادند تا با مراجعه به سایت http://www.samanese.ir روش مدیریت خود را انتخاب کنند. در صورت عدم مراجعه به این سامانه مشکلی برای سهامداران به وجود نیامده و روش انتخابی آنها، غیرمستقیم تلقی خواهد شد.

 همه دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، از روز سه‌شنبه (۶ خرداد) به شعب بانک‌هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده‌اند، مراجعه و با تکمیل  فرم های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام کرده اند و بقیه افراد هم تا فردا ظهر فرصت دارند.

پول فروش سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟

بانک‌ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرار داد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب مشمولان واریز خواهند کرد.

براساس آخرین تصمیم شورای عالی بورس، مشمولان سهام عدالت که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند می توانند فقط ۳۰ درصد از سهام در اختیار خود را در مرحله نخست به فروش برسانند و به مرور در زمینه مراحل بعدی فروش تصمیم‌گیری و زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، برای فروش محدودیتی ندارند و بعد از آزادسازی می‌توانند نسبت به فروش سهام خود تصمیم‌گیری  کنند.

بانک ها سهام عدالت سفارش شده را براساس وضعیت بازار و میزان تقاضایی که برای هر سهام وجود دارد در یک روز یا در روزهای متوالی به فروش می‌رسانند و مبلغ تعیین شده را ظرف چند روز به حساب مشمولان نهایی واریز خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز