مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد؛

رشد ۴ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۴۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۸۲۹۶
رشد ۴ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته
مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون سه میلیون و ۵۲۹ هزار تن گندم خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «سید محمدتقی طباطبایی»، مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: بر اساس نتایج آنالیز گندم‌های خریداری شده‌ امسال، کیفیت برای پخت نان خوب است.

وی ارزش گندم‌های خریداری شده را بیش از ۸۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گلستان ۶۷۰ هزار تن، فارس ۴۲۹ هزار تن و ایلام با ۲۰۳ هزار تن پیشتازخرید گندم در کشور هستند.

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره کیفیت گندم‌های خریداری شده برای نان گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش های غلات از تعداد ۶ هزارو ۲۱۶ نمونه گندم آزمایش شده، میزان پروتئین ۱۲.۳ درصد ثبت شده که در محدوده استاندارد قرار دارد و  برای پخت نان مناسب و کیفی است.

طباطبایی با بیان اینکه  آرد در کشور مطابق استاندارد ۱۰۳ تولید می‌شود، تصریح کرد: کیفیت نان سنتی نیز در آخرین ارزیابی در اردیبهشت ماه از ۷۳۶ نمونه، نمره کیفیت ۸۶.۲ را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: طی یک هفته گذشته ۱۴۰ هزار و ۴۴۱ تن گندم در سامانه سیفا و ۱۵۶ هزار و ۷۶۴ تن آرد از طریق سامانه آرد به فروش رفته است.

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۲۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در ۲۵ استان کشور با ارزش ۹ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز