وزارت صمت اعلام کرد؛

کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان فاقد بازگشت ارز تعلیق می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷۶
کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان فاقد بازگشت ارز تعلیق می‌شود
وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای مصوبه‌های ستاد اقتصادی دولت، کارت‌های بازرگانی آن دسته از صادرکنندگانی که هیچگونه ارزی به کشور بازنگردانده‌اند و درصد بازگشت ارز آنها صفر است، تعلیق خواهد شد.

به گزارش  گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این اطلاعیه آمده است: در راستای اجرای تصمیمات ستاد اقتصادی دولت و برابر با مفاد آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات، کارت‌های بازرگانی آن دسته از صادرکنندگانی که از دیروز (اول تیرماه) تا پایان ماه جاری نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادرات سال ۹۸ خود مطابق با دستورالعمل‌های بانک مرکزی اقدام نکنند، به حالت تعلیق درخواهند آمد.

این اطلاعیه می‌افزاید: عملیات تعلیق کارت‌های بازرگانی بر مبنای اختیارات وزارت صنعت بر اساس تبصره بند ٦ ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات درخصوص کارگروه پایش رفتار تجاری انجام می‌شود.

بر این اساس همه صادرکنندگان مکلفند تا پایان تیرماه مطابق با برنامه زمانی بانک مرکزی، نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود اقدام کنند، در غیر این صورت اقدامات تکمیلی در مورد آنها انجام خواهد شد.

پیشتر رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور روند مثبتی پیدا کرده، از تامین بیش از ۲.۵ میلیارد دلار در طول ۵۰ روز گذشته از طریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیرنفتی خبر داد.

نظر شما