وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه تهران – شمال تا ۵ سال آینده تکمیل می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۰:۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۸۵۳۵
آزادراه تهران – شمال تا ۵ سال آینده تکمیل می‌شود
وزیر راه و شهرسازی از تکمیل آزاد راه تهران شمال تا ۵ سال آینده خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ منطقه آزاد راه تهران شمال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امروز «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی محمد اسلامی، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، و پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، از آخرین وضعیت منطقه ۲ آزاد راه تهران – شمال حد فاصل سه راهی شهرستانک تا پل زنگوله را بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در زمان افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران – شمال به رئیس جمهور قول دادیم تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم قطعه ۲ آزاد راه تهران – شمال را تکمیل کنیم.

او ادامه داد: در بازدید امروز آخرین وضعیت قطعه ۲ را ارزیابی کردیم و با تأمین منابع مالی که امروز انجام شد بهار سال آینده بتوانیم باند رفت این پروژه را افتتاح کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه تونل البرز به طول ۶ کیلومتر در قطعه ۲ قرار دارد، افزود: باند رفت این آزاد راه به بهره‌برداری خواهد رسید و نقش بسیار مؤثری در کوتاه شدن مسیر تهران تا شمال دارد.

او با اشاره به اینکه دولت و بنیاد مستضعفان برای تکمیل این آزاد راه متحد هستند، گفت: بزودی این پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم و تا ۵ سال آینده کل این مسیر آزاد راه را کامل می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه سهم دولت در این پروژه ۵۰ درصد دولت و سهم بنیاد مستضعفان هم ۵۰ درصد که هزینه می‌کنند، گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل باند رفت نیاز است که در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: چالش خاصی برای تکمیل این پروژه نداریم و با وجود آنکه یک پروژه عمرانی عظیم است، سعی خواهیم کرد طول این مسیر راه کوتاه کنیم.

اسلامی بیان کرد: با تکمیل و ساخت این پروژه طول منطقه ۲ کوتاه می‌شود و البته به دلیل آنکه فصل ساخت این منطقه کوتاه است، اما با استفاده از نیرو‌های داخلی این مسیر راه به اتمام خواهیم رساند.

او اظهار کرد: هم اکنون در شیفت‌های بلند کاری این پروژه را می‌سازیم و در برخی از زمان‌ها سه شیفته کار می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در تأمین تدارکات و لجستیک مشکلی وجود ندارد، اما سعی خواهیم کرد برای افزایش سرعت ساخت و ساز تدارکات سریعتر خریداری شود.

اسلامی بیان کرد: سعی می‌کنیم از زمان و منابع استفاده بهینه کنیم تا در زمان موعد بتوانیم باند رفت منطقه ۲ آزاد راه تهران – شمال را تکمیل کنیم.

نظر شما