دبیر ستاد تنظیم بازار:

حداقل و حداکثر قیمت شیر خام تعیین شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۳:۵۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۹۷۶۶
حداقل و حداکثر قیمت شیر خام تعیین شد
دبیر ستاد تنظیم بازار کشور از مصوبه این ستاد در خصوص قیمت شیر خام خبر داد و اعلام کرد: امروز و در نود و هشتمین جلسه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت شیر خام برای عرضه در بازار ۲۹۰۰ تومان تعیین شد که تا ۷ درصد نیز تلورانس قیمت بر مبنای کیفیت شیر عرضه شده و هزینه های مربوطه برای آن پیش بینی شده است تا به صورت رقابتی در این کف و سقف یعنی حداکثر ۳۱۰۰ تومان و حداقل ۲۷۰۹ تومان عرضه شود .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، محمد رضا کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار کشور، گفت: این تصمیم در راستای حمایت از تولید شیر توسط دامداران و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اتخاذ شده است و کارخانجات لبنی باید در این محدوده قیمت با این نرخ شیر خود را خریداری کنند.

وی افزود: البته برای حمایت از ظرفیت های تولید اجازه دادیم تا 7 درصد در این بخش تلورانس قیمتی وجود داشته باشد؛ اما بالاتر از این رقم را اجازه نخواهیم داد و ملاک اعمال قانون همین عدد است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: این قیمت مربوط به شیر کیفی 3.5 درصد چربی است و با افزایش درصد چربی، قیمت شیر نیز تغییر می کند و به ازای هر درصد چربی 50 تومن به قیمت کالا می‌تواند افزوده شود.

 

نظر شما