افزایش ۸۰ درصدی معاملات مسکن در پایتخت

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۲۲:۲۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۹۸۹۵
افزایش ۸۰ درصدی معاملات مسکن در پایتخت
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تعداد معاملات مسکن در خرداد امسال ۱۱ هزار و ۴۶ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۸۰ درصد رشد داشته است، اما نسبت به ماه گذشته یک درصد کاهش دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، براساس جدیدترین گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی که روز چهارشنبه 4 تیر منتشر شد، میانگین قیمت مسکن پایتخت در خرداد ماه ۱۹ میلیون و ۷۱۹هزار تومان در هر متر مربع بوده است؛ بر این اساس خانه‌های پایتخت در سومین ماه بهاری در هر متر مربع بیش از دو میلیون تومان رشد داشته است.

در فروردین ماه امسال قیمت خانه های پایتخت با کاهش حدود ۲ درصدی نسبت به ماه قبل همراه بود، در اردیبهشت با رشد ٩ درصدی و در خردادماه امسال رشد قیمتی ۱۲ درصدی را تجریه می‌کند.

وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه املاک تهران، افزایش قیمت ارز و طلا را عامل شوک‌دهنده به وضعیت بازار مسکن می‌دانند و رشد قیمت‌ها در بازارهای اقتصادی موازی را به عاملی در تعیین قیمت خانه اعلام می‌کنند، با این حال دولت تدبیر و امید با طرح مسکن ملی و هدفگذاری برای ساخت ٤٠٠ هزار مسکن ملی و همچنین واگذاری زمین های ۹۹ ساله تصمیم دارد بازار عرضه و تقاضا را به تعادل نزدیک کند.

بر اساس گزارش جدید وزارت راه، تعداد مبایعه نامه‌های صادر شده در خرداد امسال ۱۱ هزار و ۴۶واحد بوده، این رقم در خردادسال گذشته ۶ هزار و ۱۲۷ واحد مسکونی بوده است، بنابراین تعداد مبایعات در خرداد امسال نسبت به سال گذشته، حدود ۸۰ درصد رشد داشته است اما نسبت به ماه گذشته یک درصد کاهش دارد.

قیمت خانه در گران‌ترین منطقه تهران نیز مجددا به منطقه یک تهران با متوسط قیمت ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان رسید. خانه در منطقه یک تهران در اردیبهشت ماه قیمت ۳۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومانی را تجربه کرده بود.

در اسفندماه سال گذشته قیمت خانه در این منطقه در هر متر مربع بیش از ۳۳ میلیون و۲۱۷ هزار تومان بود و در فروردین ماه با کاهش حدود دو میلیون تومانی، در هر متر مربع ۳۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

ارزان‌ترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با متوسط قیمت هشت میلیون و ۸۸ هزارتومان در نظر گرفته شده است. اردیبهشت امسال خانه در منطقه ۱۸ شهر تهران با میانگین قیمت هر متر مربع هفت میلیون و ۱۱۸ هزار تومان معامله شده است.

بیشترین تعداد معاملات نیز به منطقه پنج با یک‌هزار و ۵۷۰ مورد و کمترین تعداد معاملات به منطقه ۱۹ با ۶۹ مورد معامله اختصاص دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز