دبیر ستاد تنظیم بازار:

لبنیات گران شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۲۲:۲۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۱۹۸۹۹
لبنیات گران شد
دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به قیمت‌گذاری ۱۰ قلم کالای لبنی اعلام کرد: این ستاد به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجازه داده تا به طور متوسط قیمت لبنیاتی که مشمول قیمت‌گذاری هستند، را با ۲۲ تا ۲۸ درصد اصلاح نرخ کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی با بیان اینکه به تبع تغییر قیمت مصوب شیرخام، نرخ ۱۰ قلم کالای لبنی انواع شیر، ماست و پنیر تغییر یافت افزود:  طبق محاسبات سازمان حمایت افزایش قیمت لبنیات متاثر از شیر خام حدود ۱۹ درصد به صورت مستقیم است که بر همین مبنا تغییر قیمت مصوب لبنیات نیز در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفت.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی تصریح کرد: محصولات لبنی که مشمول قیمت‌گذاری هستند، ۱۰ قلم اصلی هستند که شامل شیر کم چرب، شیر بطری، ماست و پنیر UF و...، می‌شود.

کلامی با تاکید براینکه تغییر قیمت ۱۰ قلم اصلی محصولات لبنی به طور میانگین ۲۲ درصد است تصریح کرد: بیشینه قیمت لحاظ شده در یکی، دو قلم حداکثر ۲۸ درصد خواهد بود و بالاتر از این قیمت مشمول برخورد قانونی و معرفی به تعزیرات حکومتی خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت:  برای جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی، بازرسان سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استان‌ها و سایر دستگاه نظارتی مرتبط نظارت دقیقی بر روند قیمت‌گذاری اقلام در شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده محصولات لبنی خواهند داشت و در صورت بروز هرگونه تخلف موارد از مجاری قانونی دنبال و در خصوص متخلفین برخورد قانونی سختی اعمال می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز