معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

بیش از ۱۱۴ هزار میلیارد ریال گندم تحویل دولت شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۴:۴۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۴۸۹۰
بیش از ۱۱۴ هزار میلیارد ریال گندم تحویل دولت شد
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از آغاز فصل برداشت تا ۱۴ تیرماه در مجموع چهار میلیون و ۵۲ هزار تن گندم به ارزش ۱۱۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تحویل سیلوها و انبارهای شرکت بازرگانی دولتی شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «جواد وفابخش» با بیان این که برداشت گندم از اواسط فروردین ماه جاری از استان های با اقلیم گرم آغاز و اکنون به طور عمده در اقلیم معتدل و سرد در حال انجام است، گفت: تاکنون نزدیک به ۴۵ درصد اراضی گندم برداشت شده و این عملیات تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی با ا اشاره به اینکه از این مقدار مبلغ ۹۹ هزار و ۹۳۰  میلیارد ریال (معادل ۸۷.۵ درصد) پرداخت شده است، اظهارداشت: مقدار خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین تاریخ ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره  خرید تضمینی دانه روغنی کلزا، گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار تن دانه کلزا به ارزش ۱۰ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال تحویل شرکت بازرگانی دولتی شده است.

به گفته وفابخش تا ۱۸ خردادماه مبلغ هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال (معادل ۷۹ درصد بهاء محصول) پرداخت شده است.

 وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی در حد توان، با مسئول خرید تضمینی گندم و کلزا (وزارت صنعت و معدن و تجارت) همکاری کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز