خبرهای خوب برای اقتصاد جهان/ چین سر از مرداب رکود بیرون آورد!

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۲۳:۳۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۰۵۰۳
خبرهای خوب برای اقتصاد جهان/ چین سر از مرداب رکود بیرون آورد!
اقتصاد چین پس از اینکه 3ماهه گذشته را در بدترین شرایط چند دهه پیش پشت سر گذاشت، بار دیگر در مسیر رشد قرار گرفت. این اتفاق، نشانه‌ای از بهبود اوضاع اقتصادی جهان و گذر از بحران‌های اقتصادی برآمده از شیوع ویروس کرونا است، در حالی که شواهد حکایت از آن دارد که مردم جهان، هنوز از ترک خانه‌ها در هراسند و نمی‌توانند با خیال آسوده پول خرج کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سی‌ان‌ان نوشت: براساس آماری که دولت چین به تازگی منتشر کرده است، اقتصاد این کشور در جایگاه دومین اقتصاد بزرگ جهان در بازه زمانی آوریل تا ژوئن (اواسط فروردین تا اواسط تیر)، 3.2درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی رشد داشته است. این رشد در حالی حاصل شده که پیش‌بینی تحلیلگران برای رشد اقتصادی چین در بازه یادشده 2.5درصد بود.

این رقم همچنین به این معناست که چین در مسیر رکود اقتصادی قرار ندارد. در فصل نخست سال جاری میلادی این اقتصاد 14 تریلیون دلاری 6.8درصد افت داشت، این بدترین سقوطی بود که چین از سال 1992 میلادی تاکنون در طول یک فصل تجربه کرده بود. همچنین با این افت 6.8 تریلیون دلاری، این کشور برای نخستین بار از سال 1976 میلادی در یک انقباض اقتصادی قرار گرفت.

با این حال جای خوشحالی دارد که چین اندک اندک به جایگاه نخست بازمی‌گردد. پس از شیوع ویروس این کشور نخستین اقتصادی بود که فعالیت خود را دوباره از سر گرفت و حالا نیز اولین، سرزمینی است که سر از مرداب رکود بیرون آورده است. این بازگشت می‌تواند نشانه‌ای از گشایش برای دیگر نقاط جهان نیز باشد.

در همین راستا صندوق بین‌المللی پول در ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که رشد اقتصاد جهان در سال جاری میلادی 4.9درصد خواهد بود؛ این درحالی است که پیش‌بینی او از رشد اقتصاد بین‌الملل یک ماه پیش از ژوئن، بیشتر از این رقم بود، اما با بازگشت اقتصاد چین به مسیر رشد، این نهاد نیز اعلام کرد که بهبود اوضاع اقتصادی جهان، زودتر از پیش‌بینی‌هایی انجام می‌شود که پیش از این داشته است. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز