مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد؛

۵۲۸ میلیون تن به ذخایر مس کشور افزوده شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۴:۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۴۳۳۷
۵۲۸ میلیون تن به ذخایر مس کشور افزوده شد
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: 528 میلیون تن به میزان ذخایر مس کشور افزوده شده و ‌خبر افزایش ذخایر، برای نخستین بار است که اعلام می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از ایمیدرو، اردشیر سعدمحمدی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، تصریح کرد: با ذخایر جدید،‌ ایران در جایگاه هفتم دارنده ذخایر فلز سرخ رنگ قرار گرفته است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم با ادامه فعالیت های اکتشافی، ایران بتواند ذخایر بیشتری کشف کند و جایگاه ششم اندونزی را در اختیار گیرد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد: هر نیم درصد افزایش ذخیره معادل 10 میلیارد دلار برای شرکت مس ارزش دارد.

سعدمحمدی با بیان اینکه ایران در طراحی توسعه مس جهان، دارای جایگاه مشخصی است، افزود: کشورمان 4.2 درصد از ذخایر جهانی را در اختیار دارد.

وی گفت: طرح جامع مس که برای افق 1410 طراحی شده با تایید و هماهنگی ایمیدرو به اجرا در می آید.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس (NICICO)، میزان سرمایه گذاری ها برای توسعه صنعت مس در بخش ارزی به 2.1 میلیارد یورو و در بخش ریالی به 20 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

سعد محمدی گفت: تا افق مورد نظر 29 پروژه توسعه ای در صنعت مس اجرا خواهیم کرد.

متوسط ذخایر مس برای بیش از 100 سال

وی درباره اکتشافات ذخایر مس گفت: ذخایر در سرچشمه، میدوک و سونگون به ترتیب برای 96 سال، 120 سال و 116 کفایت خواهد داشت و از نظر داشتن ذخایر هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی همچنین خبر داد: به زودی 4 معدن جدید مس باز خواهد شد که با فعالیت های آن ها 148هزار تن به تولید کنسانتره مس افزوده می شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، تولید 250 هزار تن کاتد و 1.1 میلیون تن کنسانتره مس در سال گذشته را عملکردی بی سابقه در این صنعت دانست و گفت: امسال برنامه 280 هزار تن تولید کاتد را پیش رو داریم و سال پس از آن از 300 هزار تن عبور خواهیم کرد.

سعدمحمدی درباره فروش این شرکت اظهار کرد: 111 هزار و 120 میلیارد تومان فروش داخلی طی سال گذشته آن هم در شرایطی که دنیا با کاهش 650 دلاری قیمت مواجه شد، رقمی قابل توجه برای شرکت مس محسوب می شود.

وی ادامه داد: در چهار ماه ابتدای امسال نیز عملکرد فروش شرکت 43 درصد بالاتر از تعدیل مثبتی است که پیشتر منظور کرده بودیم.

به گفته سعد محمدی، در مدت مشابه سال قبل فروش به 5900 میلیارد تومان رسید که این رقم تا پایان تیر ماه به 9600 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز