مدیرعامل منطقه آزاد قشم در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

کیفیت ارائه خدمات در بنادر و اسکله‌های قشم افزایش می‌یابد

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۴:۴۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۷۰۸۴
کیفیت ارائه خدمات در بنادر و اسکله‌های قشم افزایش می‌یابد
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران قشم یکی از افتخارات این سازمان طی سال های گذشته است که با همکاری و هماهنگی بیشتر با اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان می توان برای آن برنامه ریزی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با وی، اظهار کرد: بنادر منطقه آزاد قشم با حداکثر ظرفیت و با هماهنگی خوبی که با اداره بنادر و دریانوردی دارند، فعالیت های خود را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد از مسافران و گردشگران قشم از مبادی دریایی وارد این جزیره می شوند، افزود: نگاهی به وضعیت اسکله های مسافری و گردشگری قشم به ویژه اسکله شهید ذاکری و همچنین اسکله های لافت و پل نشان می دهد که ارائه خدمات نسبت به گذشته از نظر کیفیت، کمیت و ایمنی پیشرفت قابل قبولی داشته است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای کنترل وضعیت و افزایش ایمنی در اسکله های قشم نیازمند یک برنامه جامع و هدفمند هستیم که با انجام آن هم شاهد رشد کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران باشیم و هم از تخلفات احتمالی در اسکله های غیرمجاز جلوگیری شود.

به گفته مومنی؛ با سرمایه گذاری صورت گرفته و همچنین با همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و اداره بنادر و دریانوردی در جزیره اقدامات خوبی صورت گرفته و با افزایش هماهنگی میان این دو مجموعه شاهد پیشرفت سریع تر و ارائه خدمات بهتر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت های خوبی در بنادر منطقه آزاد قشم وجود دارد، بندر بهمن و بندر کاوه را نمونه بنادر موفق در حوزه اقتصادی دانست که در شرایط خاص می توان از امکانات آنها برای رفع برخی کاستی ها و کمک به تردد کشتی های تجاری در استان هرمزگان کمک گرفت.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم ادامه داد: ظرفیت های خوب قانونی برای اداره منطقه آزاد قشم پیش بینی شده و براساس همین قوانین موجود می توان با تهیه و تدوین یک برنامه جامع و هدفمند به ساماندهی بنادر و اسکله ها جزیره پرداخت.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی، توسعه و زیباسازی مبادی دریایی ورودی جزیره یکی از اقدامات ضروری است که با همکاری و هماهنگی میان سازمان منطقه آزاد قشم و اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با شتاب بیشتری اجرایی خواهد شد.

براساس این گزارش، علیرضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری مثبت صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: ایمن سازی و افزایش ایمنی بنادر و اسکله های جزیره برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران از مهمترین برنامه ها این اداره در قشم خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود و با عنایت به هماهنگی خوب شکل گرفته میان دو مجموعه می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی شاهد سرعت گرفتن حرکت به سوی شرایط مطلوب در اسکله ها و بنادر جزیره قشم باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: با مطالعات صورت گرفته طرحی جامع برای توسعه و ساماندهی اسکله های گردشگری و سایر اسکله های قشم آماده شده که برای اجرای آن نیازمند مساعدت و همکاری بیشتری هستیم.

محمدی کرجی ران با بیان اینکه استمرار دیدارها و جلسات هماهنگی میان اداره بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد قشم می تواند موجب تسریع روند حل مشکلات شود، تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته اقدامات ضروری در زمینه های مرتبط با تعمیر و نگهداری اسکله ها و بنادر می تواند با سرعت بیشتری اجرایی شود.

گفتنی است، دیدار رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم با مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، با حضور جمعی از مدیران و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان، رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

منطقه آزاد قشم

نظر شما