عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

پیگیری مجلس برای ایجاد ثبات در بازارها

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۲:۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۷۲۷۷
پیگیری مجلس برای ایجاد ثبات در بازارها
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر لزوم ایجاد ثبات در بازار تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خانه ملت، محمد صفائی با انتقاد از افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی، گفت: باید عنوان کرد که برخی اقدامات دولت به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند و این مسئله‌ای ثابت شده است چراکه بانک‌های دولتی در افزایش نرخ ارز، کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت زمین و مسکن بسیار نقش موثر و تاثیرگذاری را به صورت منفی ایفا می‌کنند.  

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه به بازار داخلی کم شده و بیشتر تاکید بر صادرات است به همین نسبت قیمت‌ها بالا می‌رود، افزود؛ تعداد شرکت‌های تاثیرگذار بر بازار همچون بازار مسکن بسیار انگشت شمار هستند بنابراین بسیار راحت قابل مدیریت هستند اما به دلیل عدم مدیریت، قیمت‌ها افسارگسیخته بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: گاهی نیز برخی مسئولان چشم خود را به روی تخلفات می‌بندند و این وضعیت افزایش قیمت‌ ارز، سکه و برخی از کالاها را به دنبال داشته و در ادامه تاثیر خود را بر تمام بازار و کالا‌ها می‌گذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید مکلف شود از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها جلوگیری کند، بیان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس این مهم را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد تا دولت قیمت‌ها را به ثبات رساند لذا امید است به دنبال پیگیری مجلس بتوان رفتار نابهنجار دولت را در عرصه اقتصادی کنترل کرد.

نظر شما