یادداشت؛

اتفاقی مهمی که در تیتر رسانه‌های ضد ایرانی، به‌عنوان قدم راهبردی و تاریخی توصیف شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۵:۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۸۴۲۷
اتفاقی مهمی که در تیتر رسانه‌های ضد ایرانی، به‌عنوان قدم راهبردی و تاریخی توصیف شد
اهمیت افتتاح یک فروشگاه ایرانی در ونزوئلا در سالی که از سوی رهبری عزیز جمهوری اسلامی بعنوان جهش تولید نام گذاری شد را، باید در تحلیل‌های خصمانه رسانه‌های معاند جست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ افزایش صادرات غیر نفتی با هدف کمک به تولید ملی در حالی رغم خورد که جهان و اقتصاد بین الملل و ترانزیت جهانی درگیر بحران کرونا ست و در چنین شرایط خاص جهانی، سازمان اتکا ایران با همت و البته رویکرد استراتژیک، تجربه تاریخی خود در فرایند تولید و عرضه محصولات و با هدف افزایش تولید و صادرات را بکار گرفت و اولین فروشگاه عرضه کالاهای مصرفی ساخت ایران را در شرق کاراکاس پایتخت ونزوئلا راه اندازی کرد.

فروشگاهی که در صدر اخبار یورونیوز و بی بی سی و بنگاههای رسانه ای جهان قرار گرفت، "مگاسیس"  نام دارد که با مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع بیش از 2500 قلم انواع کالاهای کاملا ایرانی شامل: مواد غذایی، پوشاک، مواد سلولزی، انواع شوینده ها، مواد پلاستیکی و یکبار مصرف، انواع آجیل و تنقلات،  تراکتور و ... را جهت عرضه و فروش در خود جای داده است.

روز درخواست‌های متنوعی از سوی تجار و بازرگانان این کشور جهت تأمین کالاهای ایرانی نظیر انواع مصالح ساختمانی،  تجهیزات کشاورزی و معدنی، دارو، تجهیزات و لوازم پزشکی؛ خودروهای ارزان قیمت و قطعات یدکی مربوطه؛ تراکتور، باتری های خودرویی، ابزار یراق، شیرآلات و ... نشانی از رویکرد استراتژیک اتکا است که درواقع، در میدان دیپلماسی اقتصادی و فراتر از کشورهای هم مرز و هم منطقه ای گام برداشت.

حضور شخصیت های سیاسی دوکشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل اتکا در این مراسم نشان بارزی از سطح اهمیت این اقدام است و البته سفیر محترم ایران طی سخنانی با اشاره به "روابط خوب دو کشور و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه دو ملت، افتتاح این فروشگاه را اقدامی جهت مقابله با سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا و حمایت از ملت ونزوئلا در دوره تشدید تحریم‌ها بیان نمودند."

معاون وزیر خارجه ونزوئلا نیز با حضور دراین مراسم، در یک سخنرانی رسمی، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا را مورد تجلیل و قابل احترام دانست و افتتاح فروشگاه ایرانی را نشانه "شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا" دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز