معاون اقتصادی شرکت سرمایه گذاری سیمان:

سهام دو شرکت دیگر از هلدینگ سیمان تامین شستا در بورس عرضه می‌شود/ حمل و نقل و ساختمان دو حوزه‌ هدف شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۵:۳۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۸۴۹۷
سهام دو شرکت دیگر از هلدینگ سیمان تامین شستا در بورس عرضه می‌شود/ حمل و نقل و ساختمان دو حوزه‌ هدف شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین
معاون اقتصادی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین از عرضه اولیه سهام دو شرکت سیمان آبیک و سابیر در بورس در روزهای آینده خبر داد.

«سید محمدرضا احمدی»، معاون اقتصادی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این شرکت و وضعیت سوددهی آن از زمان حضور در بورس خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت ‌بالای شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، در سال جاری تمرکز بیشتری بر بخش ساختمان خواهیم داشت. در همین راستا سیاست سرمایه گذاری بر املاک موجود و اتمام پروژه های تعریف شده را در دستورکار قرار داده‌ایم.

او استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه حمل و نقل برای انتقال سیمان را از دیگر سیاست های این شرکت دانست و گفت: همچنین اصلاح ساختار سرمایه شرکت های فرعی از دیگر سیاست های مهم ما در سال جاری خواهد بود.

احمدی با اشاره به برگزاری مجمع شرکت توضیح داد: سهم مجموعه سیمان تامین در تولید سال گذشته به بیش از 30 درصد سیمان و کلینکر کل کشور رسیده و درآمدهای عملیاتی تلفیقی از 3470 میلیارد تومان به 5077 میلیارد تومان افزایش یافت که حاکی از رشد 46 درصدی است.

او در خصوص عملکرد شرکت در شاخص سود ناخالص تلفیقی نیز گفت: در این شاخص شرکت در سال مالی گذشته، توانست 116 درصد رشد داشته باشد و سود ناخالص شرکت از 935 میلیارد تومان به 2020 میلیارد تومان رسید.

 عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین با اشاره به تقسیم 77 تومان سود به ازای هر سهم توسط این شرکت افزود: این اقدام در حالی صورت گرفته که تنها دو ماه از سال مالی این شرکت گذشته است.

احمدی در ادامه تشریح عملکرد این شرکت گفت: در بخش سود عملیاتی تلفیقی 128 درصد رشد حاصل شده است. همچنین درباره سود خالص تلفیقی نیز 196 درصد رشد داشتیم که از 500 ملیارد تومان در سال 97 به 1500 میلیارد تومان در سال جاری مالی رسید.

او درباره میزان صادرات شرکت های تابعه اعلام کرد: ارزش دلاری صادرات این شرکت‌ها در سال 98 به بیش از 61 میلیون دلار رسید که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز