معاون برنامه ریزی وزیر نفت خبر داد؛

آمادگی وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشگاه‌ها

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۹:۵۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۲۳۰۸
آمادگی وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشگاه‌ها
معاون برنامه ریزی وزیر نفت گفت: وزارت نفت آماده است به هر روشی که وزارت امور اقتصادی و دارایی تشخیص دهد چه از طریق صندوق ETF و یا از طریق بلوکی، سهام پالایشگاه‌ها را عرضه کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه ریزی وزیر نفت، در ارتباط تلفنی با برنامه شبکه خبرگفت: یکی از دستگاه‌هایی که به نام وزارت نفت است در طول سال‌های اخیر موفقیت‌های بسیار چشمگیری در واگذاری شرکت‌های تابعه و وابسته خود داشت و اکنون هم تعداد بسیار محدودی از سهام پالایشگاه‌ها را داریم که همواره در مکاتبات با وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعلام آمادگی کردیم که به هر روشی که آن‌ها تشخیص دهند همکاری کنیم و بقیه سهام هم به مردم واگذار شود.

وی ادامه داد: در طول سال جاری هم پس از اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه سال 1399 ابلاغ شد، نشست‌هایی میان وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی برگزار و راهکار‌های مختلفی برای این کار در قالب قوانین و مقررات موجود و اساسنامه شرکت ملی پالایش و پخش بررسی شد.

فلاحتیان افزود: در جلسات رسما اعلام کردیم که آماده هر گونه همکاری برای واگذاری این سهام هستیم و اکنون هم خدمت همه مسئولان و مردم آمادگی وزارت نفت اعلام می‌کنم که به هر روشی که وزارت امور اقتصادی و دارایی تشخیص دهد چه از طریق صندوق ETF و یا از طریق بلوکی، این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در دو سه روز اخیر دیدیم که هیئت واگذاری با واگذاری بلوکی سهام پالایشگاه‌های مورد نظر موافقت کرده است و برای روز بیست و دوم اعلام عمومی خواهد کرد تا این سهام را به صورت بلوکی واگذار کنند و ما هم هیچ مخالفتی نداریم و آماده ایم چه به روش بلوکی و چه به روش ETF و دیگر روش‌های امکان پذیر، این سهام را واگذار کنیم.

فلاحتیان ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر با هماهنگی و تعامل مستمر و بیشتر، بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

نظر شما