بازار بورس صعودی می‌شود؟

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۰۵:۵۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۳۷۸۵
بازار بورس صعودی می‌شود؟
بازار بورس در روزهای گذشته به صورت جدی دچار نوساناتی منفی شد و ترس بسیاری بین سهامداران ایجاد شد؛ با این وجود بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روند صعودی بورس ادامه دار خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، اخبار ضدونقیض در خصوص عرضه دارادوم و همچنین ناهماهنگی برخی مسئولان در راستای عرضه سهام شرکت‌های پالایشی موجب شد که بازار به صورت جدی نزولی شود.

علاوه بر این موضوع عرضه عمده سهام عدالت توسط کارگزاری‌ها عامل دیگری برای ریزش بازار بود.

با این وجود بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روند نزولی در بازار ایجاد نشده است و این جریان تنها یک جریان اصلاحی است.

جالب اینجاست که تجربه نشان داده است که در زمان انتشار اخبار ناامیدکننده و موج ناامیدی در بازار، روند نزولی آغاز نمی‌شود و این روند در میان اخبار خوب است که خودنمایی می‌کند.

علاوه بر این، عرضه دارادوم و دیگر صندوق‌های ETF نیاز به زمینه مثبت بازار دارد و این مساله حکایت از ادامه پشتیبانی دولت از بازار دارد.

روند بی‌اعتمادی اکنون که در بازار حاکم شده، به دلیل هیجان ناشی از اخبار ایجاد شده و این ناامیدی با چند خبر نیز می‌تواند به هیجان مثبت تبدیل ‌شود.

این در حالی است که هنوز بسیاری بر این باورند که جریان نقدینگی حقیقی به بازار ادامه دارد و این مساله می‌تواند در صورت کنترل عرضه‌های حقوقی بازار را به سمت مثبت بازگرداند.

مساله دیگری که این روزهای بازار را تحت تاثیر قرار داده، به باور کارشناسان، کف‌سازی بازار در سطح جدید 2 میلیونی است و پس از این کف‌سازی روند صعودی بازار آغاز خواهد شد.

در این میان از ۳۸ صنعت فعال بورسی، ۲۸ گروه با افت میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود مواجه شدند و تنها ۷ صنعت با صعود شاخص همراه شدند. در این میان گروه مخابرات با دو نماد «اخابر» و «همراه» در صدر صنایع پربازده بورس در هفته منتهی به ۲۲ مردادماه ایستاد.

این گروه هفته گذشته شاهد بازگشایی نماد معاملاتی مخابرات ایران پس از وقفه ۲ ماهه بود. «اخابر» روز دوشنبه در میان سرخی حاکم بر تالار شیشه ای به گردونه معاملات بازگشت و رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرد. ضمن آنکه با تاثیر ۲۰ هزار واحدی خود از رنگ قرمز شاخص کل کاست.

گروه استخراج زغال‌سنگ دیگر صنعت بورسی بود که با رشد حدود ۲۰ درصدی همراه شد. «کطبس» به عنوان تک نماد این گروه تمام روزهای معاملاتی هفته گذشته با صف خرید همراه بود و در سقف مجاز قیمتی معامله شد.

در آنسوی بازار گروه محصولات کاغذی قعرنشین شد و افت ۱۳.۶ درصدی را ثبت کرد. خودرویی‌ها نیز هفته‌ای منفی را پشت سر گذاشتند و شاهد کاهش ۱۲.۳ درصدی میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز