اردکانیان در نشست خبری هفته دولت عنوان کرد:

تخفیف صد درصدی برای مشترکان کم مصرف/ اقدام‌های عملی برای کاهش پرمصرف‌ها از اوایل سال آینده

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۲:۳۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۸۸۰۷
تخفیف صد درصدی برای مشترکان کم مصرف/ اقدام‌های عملی برای کاهش پرمصرف‌ها از اوایل سال آینده
وزیر نیرو با اشاره به مصوبه روز گذشته هیئت وزیران در خصوص اجرایی شدن طرح «برق امید»، از اعمال تخفیف صد درصدی برای مشترکان کم مصرف برق در کشور خبر داد.

به‌گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رضا اردکانیان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به مصوبه دیروز هیئت وزیران اظهار داشت:‌ گزارش وزارت نیرو در خصوص عملکرد بخش صنعت برق و توفیقاتی که در عرصه مدیریت مصرف نصیب کشور شده و همکاری و همراهی که مردم در تمام بخش‌ها اعم از صنعت،‌ معدن، کشاورزی، خدمات، عمومی و بخش خانگی به روش‌های مختلف با خدمتگزاران خود در صنعت برق و وزارت نیرو داشته‌‌اند، در این نشست منجر به مصوبه ای شد که در آن مصرف کنندگان در بخش خانگی را به سه گروه دسته‌بندی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما در این طرح آن است که با اجرای آن برای مشترکان در بخش کم مصرف‌ها تخفیف صد درصدی در قبوض برقشان قائل شویم.

اردکانیان گفت: به عنوان قطعه‌ای از یک مجموعه فعالیت با عنوان مدیریت مصرف بنا داریم تا از کسانی که در این راستا فعالیت خوبی داشتند به نحو مناسبی قدردانی کنیم؛ اساس کار ما ناظر بر حمایت از مشترکان کم مصرف و در عین حال تشویق مشترکان پر مصرف است که این‌ها هم به جرگه مشترکان خوش مصرف که الگو را رعایت می‌کنند، بپیوندند.

وی افزود: می‌خواهیم از مشترکان خوش مصرف که الگو را رعایت می‌کنند قدردانی کرده و دعوت کنیم تا پرمصرف‌ها نیز به گروه کم مصرف‌ها بپیوندند و از تخفیف صد درصدی برخوردار شوند.

اردکانیان گفت: برای مشترکان پر مصرف هم دو برنامه مهم داریم که با انتخاب یکی و یا هر دو اینها می‌توانند عنوان پر مصرفی را از خود دور کرده و به جرگه خوش‌مصرف‌ها بپیوندند.

وزیر نیرو اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها کاهش مصرف از طریق آموزش به مردم توسط شرکت‌های مدیریت مصرف و استارتاپ‌هاست که با چه کارهای ساده و کوچکی می‌توانند در بخش خانگی مصرف برق خود را مدیریت کرده و کاهش دهند.

اردکانیان اضافه کرد: یک راه حل دیگر هم که تدارک دیده شده استفاده از پنل‌های خورشیدی کوچک و نصب آنها توسط مشترکان پرمصرف روی پشت بام‌ها و یا کولرهای آبی است. کسانی که نیاز مالی دارند می‌توانند از طریق سیستم بانکی از این نظر وام کم بهره‌ای را دریافت کنند تا شرکت‌های مختلفی که از این طریق در توسعه نیروگاه‌های کوچک خورشیدی فعال می‌شوند این پنل‌ها را نصب کنند.

وی گفت: میزان برقی که از این طریق تولید می‌شود به راحتی به شبکه برق مشترکان وصل و می‌تواند مصرف آنها را از شبکه سراسری کاهش داده و اینها هم از گروه پر مصرف‌ها خارج شوند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به همین خاطر برنامه‌ریزی شده که در ماه‌های باقی مانده از سال تدارک لازم برای این موضوع دیده شده و اجرای عملی کار هم حداکثر برای اول سال آینده گذاشته شود.

وی افزود: مصوبه هیئت وزیران دو ماه فرصت داده که تدارک را برای مدیریت پرمصرف‌ها ببینیم و این فرصت و امکان فراهم شود که مصرف خود را کاهش دهند.

اردکانیان همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در نشست روز یکشنبه با هیئت دولت که به صورت تصویری برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که نحوه برخورد ما را با این منبع تجدیدناپذیر یعنی فرصت بیش از پیش با اهمیت می‌کند این است که کار و فعالیت ما نه فقط انجام وظیفه برای خدمت به مردم که سرافرازی کشور و کمک به عبور سالم و ایمن از این گردنه حساس است.

وی افزود: آنچه که معظم له دیروز فرمودند و نصب‌العین ما و همه همکاران ما در دولت است، این که حاصل کار ما علاوه بر پاسخگویی به این اهمیت، در شکل دادن به یک الگوی جدید برای حکمرانی است؛ الگویی که با وجود همه کاستی‌هایی که به واسطه عمل ما می‌تواند داشته باشد و رفع خواهد شد الگوی متفاوت و متمایزی از الگوهای برگرفته از مکاتب موجود و امتحان پس داده در دنیا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز