معاون وزیر نیرو: طرح "برق امید" و مدیریت مصرف در اولویت قرار دارد

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۵:۰۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۲۸۱۰
معاون وزیر نیرو: طرح برق امید و مدیریت مصرف در اولویت  قرار دارد
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت توزیع برق مازندران بر اهمیت برنامه ریزی ، نظارت و پایش شرکت‌های توزیع بر فرایند اجرای طرح "برق امید" تاکید کرد و موضوع مدیریت مصرف را از مباحث جدی صنعت برق برشمرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، در این مراسم ویدیو کنفرانسی که با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، محمد حسن متولی زاده رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر و جمعی از معاونان شرکت توانیر و مسولان استانی و صنعت برق استان مازندران برگزار شد، طی حکمی از سوی مدیرعامل توانیر فرامرز سپری به سمت مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران معرفی و از خدمات ارزشمند رضا غفاری مدیرعامل و محمد حسین اسدی گرجی سرپرست سابق این شرکت قدردانی شد.

معاون وزیر نیرو در این مراسم محدود شدن رشد پیک شبکه به یک درصد در تابستان امسال را با صرفه جویی بالایی همراه دانست و تاکید کرد: صنعت برق در کنار افزایش ظرفیتهای تولید برق ،نگاه ویژه ای به برنامه های مدیریت مصرف برق و حفظ تعادل در هزینه های اقتصادی ،هزینه های فنی و محیط زیست دارد.

 حائری با ابراز امیدواری نسبت به پیگیری برنامه های مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا در توزیع برق مازندران ،تقویت همراهی و همدلی و ظرفیت سازی نیروهای جوان و متخصص که تضمینی برای آینده مدیریتی این شرکت محسوب می شود را حایز اهمیت دانست و بر لزوم برنامه ریزی خاص شرکت توزیع برای اجرای طرح "برق امید" و ضرورت نظارت ،پایش و کنترل شرکتها در این خصوص تاکید کرد.

وی موضوع مدیریت مصرف را از مباحث جدی صنعت برق عنوان کرد و افزود: مدیریت مصرف برق در گیلان و مازندران نباید تابعی از رطوبت بالا و حرارت محیط باشد و اقدامات پیش بینی شده باید جدا از تغییرات دمایی ،خود را نشان دهد و بتوانیم تابستان آینده روی مدیریت مصرف هوشمندانه و مبتنی بر کار مطالعاتی حساب کنیم.

 حائری با تاکید بر اینکه موضوع مدیریت مصرف و "برق امید" در اولویت برنامه ها قرار دارد ،همکاری و تعامل با مسوولان استانی و حفظ روحیه جهادی را حایز اهمیت دانست و افزود: باید در شرایط بحرانی به ویژه بارش برف و باران، تاب آوری سیستم افزایش یابد و یکی از راهکارها در این خصوص استفاده از کابل خودنگهدار است که در اولویت شرکت توانیر قرار دارد و انتظار می رود تاب آوری شرکتهای توزیع برق مازندران و گیلان در شرایط خاص جوی بالا یرود و این شرکتها جزو شرکتهای پیشرو در این عرصه باشند.

معاون وزیر نیرو موضوع بعدی را توجه به مبلمان شهری از جمله  در مناطق ساحلی عنوان کرد و کار در این عرصه و افزایش ظرفیتهای فنی در این خصوص را مورد تاکید قرارداد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل شرکت توانیر، حساسیت استان مازندران با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی را مورد توجه قرار داد و افزود: اعتقاد دارم با توجه به توانمندی که در این استان سراغ دارم، همکاران ما قطعا می توانند با همدلی و هماهنگی و حمایت مسولان استانی و نمایندگان مردم ، کارهای بزرگتری را به انجام برسانند و به الگویی برای کشور تبدیل شوند.

 متولی زاده اجرای دقیق و صحیح "برق امید" و بازسازی شبکه های فرسوده را که بخش قابل توجهی از مردم را بهره مند می سازد دو حوزه مهم برشمرد و استفاده حداکثری از این فرصت ارزشمند را مورد تاکید قرارداد.

 رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر در این نشست با اشاره به اینکه صنعت توزیع برق مقطع جدیدی از ارایه خدمات را پیش رو دارد، "برق امید" را یک طرح ویژه و در ابعاد ملی عنوان کرد که نیازمند مراقبت و دقت خاص است و هرگونه کوتاهی و سهل انگاری می تواند روند اجرای این طرح بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد.

وی بزرگترین دستاورد صنعت برق در پیک تابستان امسال را مضاعف شدن همدلی مجموعه برق کشور در بخشهای تولید ،انتقال ،شرکت مدیریت شبکه و شرکت‌های توزیع در جهت ارایه خدمات عنوان کرد و با اشاره به شکل گیری دوران جدید خدمات رسانی شرکتهای توزیع بر محور تحول دیجیتال افزود: بر پایه این تحول، شرکتهای توزیع به اتاق شیشه ای تبدیل می شوند که خدمات آنها از سوی ذینفعان قابل رویت است و به طور روزانه ارزیابی می شوند.

در ادامه این نشست دکتر رازیان معاون عمرانی استاندار مازندران با قدردانی از تلاشگران صنعت توزیع برق استان که در شرایط سیل و بحرانهای طبیعی ،برق مناطق صعب العبور استان را در کوتاهترین زمان تامین کردند ،نیاز استان به افزایش ظرفیتهای تولید و رفع فرسودگی شبکه های توزیع را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: برق نقش کلیدی و مهم در زندگی روزمره مردم دارد ولازم است از اقدامات خوب و موثر صنعت برق استان برای بهینه سازی مصرف برق و گذر از پیک تابستان تشکر کنم.

این نشست با ارایه گزارشی از صنعت برق استان و تعامل با مسوولان استانی از سوی مهندس افضلی مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گزارش عملکرد مدیرعامل و سرپرست سابق توزیع برق مازندران  و ارایه برنامه های آتی از سوی مدیرعامل جدید این شرکت همراه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز