سخنگوی صنعت برق کشور تشریح کرد؛

جزئیات وعده مهم روحانی درباره رایگان شدن برق

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۵:۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۲۸۷۱
جزئیات وعده مهم روحانی درباره رایگان شدن برق
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: هدف طرح «برق امید» استفاده بهینه مشترکان خانگی از برق است و تلاش دارد تا دقت مشترکان را در در نحوه استفاده از وسایل برقی و همینطور خرید وسایل برقی افزایش دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، در جلسه ویدئو کنفرانسی هیئت دولت با رهبر انقلاب گفت: با اجازه جناب ‌عالی در دولت مصوبه‌ای داشتیم که برای حدود ۳۰ میلیون جمعیت ایرانی که خانواده‌هایی هستند که مصرف برق‌شان زیاد نیست و جزو لیست کم‌مصرف‌ها هستند، تصمیم گرفتیم که پولی برای برق پرداخت نکنند، به شرط اینکه در همان رده کم‌ مصرف باقی بمانند. حتی گروه میانه مصرف هم می‌تواند با کاهش مصرف، وارد این لیست شود. بنابراین برای اولین بار بعد از انقلاب می‌توانیم اعلام کنیم که برق مستضعفین جامعه، ‌مجانی خواهد بود.

وی افزود: شرط رایگان بودن هزینه برق منوط به مصرف پایین‌تر از میانگین مصرف خانوار است و خانوارهای میان مصرف نیز با کاهش مصرف خود می‌توانند از این امکان برخوردار شوند.

روحانی تاکید کرد: برای اولین بار پس از انقلاب در این دولت، هزینه برق برای خانوارها و اقشار مستضعف رایگان می‌شود.

در این راستا مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: جامعه هدف طرح برق امید همه مشترکان خانگی را شامل می شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، 29 میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که حدود 30 درصد از آنها براساس اطلاعات ثبت شده در سال های 97 و 98، مشمول این طرح خواهند شد (8میلیون و 500 هزار مشترک) و ضمن آنکه سایر مشترکان نیز می توانند با کاهش مصرف خود، مشمول تخفیف های صد درصدی بهای برق شوند.

او ادامه داد: در ماه های گرم برای مناطق عادی 100 کیلووات و برای ماه های غیر گرم الگو 80 کیلووات ساعت و برای مناطق گرم الگو 400 کیلووات ساعت خواهد بود. با توجه به این که این طرح از سال جاری اجرا خواهد شد، انتظار داریم با اطلاع رسانی های گسترده، مشترکان بیشتری به این جرگه بپیوندند چرا که ظرفیت های خوبی برای مصرف بهینه در بخش خانگی وجود دارد.

سخنگوی صنعت برق در ادامه اظهار کرد: هدف این طرح کاهش رفاه خانوار نیست بلکه در نظر دارد با آموزش و آگاه سازی، رفتار مصرفی مشترکان را اصلاح کند، به طور مثال دقت مشترکان را در در نحوه استفاده از وسایل برقی و همینطور خرید وسایل برقی افزایش دهد.

او ادامه داد: اگر بتوانیم مصرف برق بخش خانگی را بهینه کنیم و آن را در حد استانداردها کاهش دهیم، می توان برق کاهش یافته در این بخش را به بخش های مولد تزریق و باعث رونق بیشتر اقتصادی و ایجاد اشتغال، شد.

به گفته این مقام مسئول، برای همه مشترکان و به ویژه مشترکان مشترکان پرمصرف امکان خرید و نصب پنل های خورشیدی کوچک با تسهیلات مناسب فراهم می شود که پنل خرید و هزینه آن را به صورت، اقساط بپردازند.

رجبی مشهدی همچنین در خاتمه اظهار کرد: هزینه این پنل ها که حتی قابل نصب در روی کولرهای آبی بوده و ظرفیت تولید 400 تا 500 وات برق را خواهند داشت، در حدود 5 میلیون تومان است که به زودی در خصوص نحوه بهره گیری از این امکان، اطلاع رسانی خواهد شد. 

گفتنی است؛ 8.5 میلیون مشترک کم مصرف حدود 30 میلیون نفر از جمعیت کشور را پوشش می دهند و قبض خود را از دو ماه دیگر «صفر» دریافت می‌کنند، این پاداش به همه اقشار جامعه تعلق می گیرد و ارتباطی به محل زندگی و طبقات اجتماعی ندارد و ملاک تنها مصرف کمتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز