ادامه مخالفت‌ با شماره‌گذاری خودروهای یورو ۴

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۵:۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۴۵۶۳
ادامه مخالفت‌ با شماره‌گذاری خودروهای یورو ۴
طی ماه‌های گذشته تعداد زیادی از خودروهای یورو4 تحویل مشتریان شده است و همچنان سازمان حفاظت محیط زیست تأییدیه لازم را برای شماره گذاری این گونه خودرو‌ها نمی‌دهد این موضوع باعث چالش های فراوان و بروز مشکلات مختلف برای خریداران این خودروها شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر اساس ماده 4 قانون هوای پاک تصمیم گرفته شد که ابتدای سال 98 خودروسازان تولید و فروش خودروهای یورو4 را متوقف کنند و جهت دریافت مجوزهای آلایندگی و استاندارد‌های یورو5 خودروهای تولیدی خود اقدام کنند. این قانون به درخواست خودروسازان در سال گذشته به تعویق افتاد و اجرای آن به ابتدای امسال موکول شد.

در حالی سازمان محیط زیست و پلیس راهور اعلام کردند از ابتدای سال 99 خودروهایی که با استاندارد یورو5  تولید نشود، پلاک گذاری نخواهند شد اما طی چند ماه گذشته، برخی از خودرو‌سازان تعداد زیادی از خودروهای یورو4 خود را به مشتریان تحویل دادند که بخش از این خودروها مربوط به تعهدات معوق خودروسازان در سال گذشته بوده است.

خودرو‌سازان تصور می‌کردند با گذر زمان و تحویل این خودروها سازمان محیط زیست کوتاه می‌آید و با همین تصور، اقدام به ارتقای استاندارد خودروهای خود نکردند و این ارتقای استاندارد معلق ماند. همچنین بسیاری از مشتریان بدون توجه به هشدار پلیس راهور ناجا در خصوص عدم تحویل خودروهای یورو4 بدون پلاک از کارخانه، نسبت به دریافت وسایل نقلیه خود اقدام کردند درحالی که خبر از دردسرهای آینده این موضوع نداشتند.

در همین راستا عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست کشور، اظهار کرد: تنها به ۵ هزار دستگاه تاکسی و ۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه وانت یورو4 که سال گذشته تولید شده از طرف دولت مجوز، پلاک گذار دارند و از اول امسال هیچ خودروی با استاندارد یورو ۴ اجازه پلاک گذاری ندارد. حتی یکی از خودروسازان برای رفع این مشکل متوسل به دادستانی کشور شده بود که ما پاسخ دادیم قانون این را می‌گوید اگر مشکلی هست، قانون را عوض کنید. تا زمانی که این مصوبه باقی است تصمیم محیط زیست نیز همین باقی خواهد ماند مگر اینکه قانون عوض شود.

حالا که تعداد زیادی از خودروهای یورو4 تحویل مشتریان شده است و همچنان سازمان حفاظت محیط زیست تأییدیه لازم را برای شماره گذاری این گونه خودرو‌ها نمی‌دهد، به نظر می رسد، باید سازمان حمایت و سازمان بازرسی برای حفظ حقوق مشتریان به این مساله ورود داشته باشند.۵

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز