اعلام آمادگی ۲۵۰ شرکت تولیدی برای ورود به بورس

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۹:۲۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۴۷۳۲
اعلام آمادگی ۲۵۰ شرکت تولیدی برای ورود به بورس
معاون طرح و برنامه وزارت صمت، گفت: هدف استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای جهش تولید است و اکنون 250 شرکت برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سعید زرندی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب، افزود: سیستم بانکی به تنهایی توان پاسخگویی به صنعت را ندارد، بر اساس محاسبات ما 575 هزار میلیارد تومان برای اداره صنعت مانند پارسال بدون درنظرگرفتن جهش تولید نیاز داشتیم و سیستم بانکی اعلام کرد که فقط 325 هزار میلیارد تومان آن را می تواند لحاظ کند و برای پر کردن این شکاف به سمت استفاده از بازار سرمایه رفتیم.

وی در این خصوص بیان کرد: اولین گام در این راستا آشنا کردن واحدهای تولیدی با موضوع ورود به بورس و بازار سرمایه بود که دو موضوع را در گام نخست مطرح کردیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: برای ورود به بورس موضوع شفافیت و مهیا بودن ساختارهای شرکت‌ها مهم و حائز اهمیت است که از سه ماهه چهارم سال 1398 ورود به این دو حوزه را به صورت جدی شروع کردیم و حتی در ساختار وزارتخانه دفتری تخصصی را برای تمرکز بر این موضوع شکل دادیم.

اولویت های صنعت با ارزش افزوده بالا مشخص شده اند

وی در ادامه تصریح کرد: برای رفع موانع تولید لازم است همه دستگاه ها تغییر رویه دهند و در حوزه استراتژی و سیاست های صنعتی تمرکز بر صنایع پیشران بوده و اولویت های صنعت با ارزش افزوده بالا مشخص شده اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین اضافه کرد: برای رفع موانع تولید باید قانون ها را کم کرد، فرایند تخصیص ارز نیز باید تسهیل شود.

زرندی با اعلام اینکه نگاه حمایت از کالای ایرانی، نهضت ساخت داخل نیز به افزایش تولید و رفع موانع تولید کمک می کند، گفت: تصویب آیین نامه برچسب ساخت داخل از سوی دولت نیز فضا را برای تولید بیشتر فراهم می‌کند.

نظر شما