امضای تفاهم‌نامه همکاری برای تسهیل روند پرداخت کرایه حمل ‌و نقل کالاهای اساسی

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۸:۵۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۵۲۷۲
امضای تفاهم‌نامه همکاری برای تسهیل روند پرداخت کرایه حمل ‌و نقل کالاهای اساسی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ارزش بازاری حمل ‌و نقل کالا در کشور را 60 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بازار امروز به‌گونه‌ای است که می‌تواند ضمن افزایش کارایی منابع مالی در حوزه بانکی، ورود و خروج منابع مالی را در بانک‌ها ارتقا داده و می‌تواند در بخش پرداخت تسهیلات کمک نماید و در عمل اقدامی پر خیر و برکت است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، یزدان سیف در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران با بانک ملت برای تسهیل روند پرداخت کرایه حمل ‌و نقل کالاهای اساسی به رانندگان از طریق اتصال سامانه‌های سیفا، بانک ملت و سامانه‌ی حمل ‌و نقل گفت: سیستم بانکی جزو سرداران خط مقدم جبهه تحریم به حساب می‌آیند، درک این موضوع برای ما و سیستم بانکی خوب است و انجام چنین اقداماتی بزرگی در چنین شرایطی بسیار به ما کمک خواهند کرد.

سیف تصریح کرد: امیدوارم روزی برسد که بتوانیم این 60 هزار میلیاد تومان را در قالب کارت اعتباری، تسهیلات و... استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه امروزه یکی از مشکلات ما سیستم حمل و نقل فرسوده است، گفت: یکی از دلایل مهم عدم نوسازی این ناوگان، نبود منابع است که این وجوه می‌توانند برای تامین این منابع استفاده شود.

سیف تاکید کرد: مهم‌ترین رکن اجرای طرح‌های مالی در حوزه بانکی تکامل بین چرخه پرداخت تسهیلات و بازگشت پول است که انگیزه بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات کم می‌کند و امیدوارم چنین طرح‌هایی به کمک مشکلات بیاید.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: ما 14 تا 15 میلیون تن کالای اساسی در سال حمل می‌کنیم و به دنبال استارتاپ‌های حمل و نقل آرد هستیم که بتوانیم کامیون‌ها را ردیابی کرده و استانداردسازی کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل امروزه سبب کاهش بهره‌وری شده به طوری که مصرف گازوئیل را در کشور بالا برده که بانک‌ها باید با ابزار مالی و عدم توجه به ریسک در صدد نوسازی برای صرفه‌جویی منابع اقدام کنند.

وی افزود: اتصال زنجیره سرعت گردش را در فرایند بالا می‌‌برد و سبب بهبود بهره‌گیری از منابع می‌شود که مهمترین رکن توسعه‌ای کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز