مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست شورای سیاستگذاری آموزش عالی این منطقه:

پیوند دانشگاه و صنعت در منطقه آزاد قشم یک ضرورت است

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۲:۵۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۲۳۱۰
پیوند دانشگاه و صنعت در منطقه آزاد قشم یک ضرورت است
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پیوند دانشگاه و صنعت در منطقه آزاد قشم یک ضرورت بشمار می رود و سازمان منطقه آزاد قشم آماده همه گونه همکاری برای اجرایی کردن این پیوند است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم حمیدرضا مومنی روز دوشنبه در نشست شورای سیاستگذاری آموزش عالی این منطقه با حضور روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قشم افزود: تمام مسئولان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مستقر درمنطقه آزاد قشم با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم این مهم را در دستور کار قراردهند و نیازهای خود را در این خصوص اعلام کنند تا در اسرع وقت توسط سازمان برآورده شود.

مومنی نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را در پیشبرد برنامه های توسعه قشم بی بدیل و دانشگاهیان و دانشجویان را مغز متفکر هر جامعه خواند و گفت: انتظار از دانشگاه ها در راه توسعه کشور بسیار بالاو ضروری است که روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قشم به رسالت خود عمل کنند.
وی با تشریح اقدامات بزرگ سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه زیرساخت های جزیره  در حوزه های صنعت، انرژی، نفت و شیلات و نیازهای پروژه ها و طرح های مرتبط با این حوزه ها به نیروی انسانی متخصص و ماهر گفت: تامین نیروی متخصص  از جزیره نیازمند برنامه ریزی متناسب در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مستقر در جزیره قشم است.

براساس این گزارش پیش از سخنان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان طی سخنان کوتاهی خواستار حضور جدی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مستقر در قشم در حوزه صنعت منطقه آزاد قشم شد و بر ضرورت تعامل و ارتباط تنگاتنگ استادان این دانشگاه ها با بدنه کارشناسی سازمان منطقه آزاد قشم و استفاده متقابل از امکانات یکدیگر تاکید کرد.
گفتنی است منصور آزاد رییس موسسه آموزش عالی قشم، عباس براهیمی مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور آموزش عالی، مهدی دسینه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، مصطفی علی نقی زاده رییس دانشگاه پیام نور واحد قشم و آسیه تنها نوبندگانی رییس مجتمع آموزشی سما و نمایندگان موسسه علوم و فنون خوارزمی قشم ومرکزعلمی کاربردی شهرداری قشم نیز هرکدام در این نشست گزارشی از وضعیت حوزه آموزش عالی متبوع خود را ارائه کردند.
فرشته سلجوقی مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم نیز به عنوان دبیر این نشست در آغاز این نشست گزارشی از روند برگزاری این نشست را ارائه کرد.

نظر شما