نشست هم اندیشی گروه صنعتی بارز با اساتید دانشگاه های مطرح کشور برگزار شد

انعقاد تفاهمنامه همکاری گروه صنعتی بارز با دانشکده فنی دانشگاه تهران

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۳:۳۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۶۲۹۷۵
انعقاد تفاهمنامه همکاری گروه صنعتی بارز با دانشکده فنی دانشگاه تهران
نشست هم اندیشی مدیران گروه صنعتی بارز با اساتید مطرح دانشگاه های کشور در محل دانشکده مهندسی مکانینک دانشگاه تهران در راستای تبادل اندیشه برای رفع موانع در کارخانه بارز سیرجان برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارزسرپرست گروه صنعتی بارز در این نشست با اشاره به ارتباط ضعیف بین دانشگاه و صنعت این جلسه را سرآغاز ارتباط بیشتر میان دانشگاه و صنعت عنوان کرد.

علی اکبر مشرفی تصریح کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه تاکنون آنطور که باید محقق نشده است و هنوز ارتباط نزدیکی به وجود نیامده است.

وی تصریح کرد: تحریم ها فرصت بسیار خوبی هم برای دانشگاه و هم برای صنعت است که روند تکراری اتکاء به تکنولوژی خارج از کشور را کاهش دهیم و مشکلات صنعت توسط بزرگان، اساتید و فرهیختگان دانشگاه حل شود.

مشرفی بیان کرد: باید به صنمعت زیرساختی­تر و علمی­تر نگاه کنیم تا انشالله در آینده صادرکننده برتر در دنیا باشیم.

وی با اشاره به تولید بیدبایر در کارخانه لاستیک سیرجان، گفت: در سیرجان که هم تایر روکش هم بیدبایرتولید می شود یک طرح تولید "استیل کورد" را در دست اقدام داریم که شباهت زیاد به بیدبایر دارد و امیدواریم از دانش و تجربه اساتید دانشگاه برای تهیه استیل کورد با تکنولوژی بالا بهره ببریم.

مشرفی در پایان گفت: خوشحالم که سرآغاز خوبی بین گروه صنعتی بارز و دانشگاه انجام شده است تا طرح های توسعه ای خوبی که در گروه صنعتی بارز در حال اجرا هستند با همکاری دانشگاه ها به سرانجام بسیار خوبی برسد.

 

تولید 41 درصد تایر کشور در بارز

مدیرکل بهره­برداری کارخانه بارز کرمان نیز در این جلسه به معرفی کوتاهی از بارز پرداخت و گفت: د لاستیک بارز در سال 1372 با ظرفیت 25 هزار تن شروع به کار کرد و امروز بعد از 25 سال ظرفیت تولید به 140 هزار تن در سال رسیده است.

محمد زنده روح افزود: شرکت های بارز کردستان، سامان بارز و بارز سیرجان زیرمجموعه گروه صنعتی بارز هستند و هم اکنون 41 درصد تولید لاستیک کشور توسط شرکت های زیرمجموعه بارز انجام می شود و به نوعی بارز رهبر تایرسازان ایران است.

به گفته زنده روح لاستیک بارز در رنکینگ جهانی رتبه 54 را دارد اما متاسفانه با توجه به نرخ ارز و پایین آمدن ارزش پول ملی، ما هم‌اکنون در حال عقب افتادن در بازار جهانی هستیم.

وی درباره شرکت بارز سیرجان گفت: بارز سیرجان در سال 74 به بهره‌برداری رسیده و نقش مهمی در تولید بید بایر و فنر دارد. هچنین ما در این شرکت به بازیافت لاستیک‌های فرسوده و کمک به محیط زیست نیز توجه زیادی داریم.

در ابتدای این نشست رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران نیز با ابراز خرسندی ازبرگزاری این جلسه گفت: امروز همه بر لزوم همکاری صنعت و دانشگاه تاکید دارند و ما به دنبال اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در دانشکده با همکاری گروه صنعتی بارز هستیم.

کارن ابری نیا تصریح کرد: خوشبختانه امروز اساتید و نخبگان زیادی هستند که خدمت در کشور را به رفتن به خارج از کشور ترجیح می‌دهند و در کشور می مانند و خدمت می کنند.

در پایان این نشست یک تفاهنامه همکاری بین گروه صنعتی بارز و دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران در راستای همکاری و تعامل بیشتر میان دانشگاه و صنعت و نیز بهره مندی از توان تخصصی اساتید دانشگاه برای بهبود و رفع موانع تولید گروه صنعتی بارزمنعقد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز