همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو با حضور معاون وزیر صمت/ آغاز عملیات اجرایی ۴۰ واحد تولیدی بصورت نمادین

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۹:۲۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۵۷۸۱
بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو با حضور معاون وزیر صمت/ آغاز عملیات اجرایی ۴۰ واحد تولیدی بصورت نمادین
همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت صمت، در جریان سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان آذربایجان شرقی، بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو آغاز و عملیات اجرایی احداث ۴۰ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی نیز همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس آغاز شد.

فاز اول شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو شامل راه دسترسی در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار و سرمایه ‌گذاری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده و شامل ۷ زون صنعتی خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از این شهرک صنعتی اظهار داشت: شهرستان اسکو پتانسیل خوبی در زمینه نیروی انسانی و سرمایه گذار دارد که با افتتاح این شهرک می‌تواند در توسعه صنعتی منطقه و کشور مؤثر واقع شود.

محسن صالحی‌نیا با بیان این‌که در سال‌های اخیر در این منطقه شهرک صنعتی ایجاد نشده بود، افزود: مطالعات ایجاد این شهرک از سال‌های قبل انجام و زیرساخت‌هایش نیز فراهم شده بود که امروز همزمان با بهره‌برداری از آن، عملیات اجرایی احداث ۴۰ طرح صنعتی نیز آغاز شد.

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای توسعه شهرک‌های صنعتی در کشور اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران زیرساخت‌ها را به نسبت میزان صنایع مستقر فراهم می‌کند که در اکثر آن‌ها زیرساخت‌هایی از قبیل راه و برق و انرژی فراهم شده است. همچنین در برخی مناطق نیاز به نواحی صنعتی داریم که در این زمینه ایجاد ۱۰۰ ناحیه صنعتی در دست اقدام است که ۵۰ ناحیه را تحقق داده‌ایم و بقیه نیز در دست اقدام است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد طرح‌هایی که با توجیه فنی ـ اقتصادی درحال احداث است، با توجه به تأمین منابع مالی صورت گرفته در خدمت تولید استان و کشور قرار گیرد و حمایت‌های لازم برای استقرار سایر طرح‌های صنعتی واجد شرایط نیز با همکاری مسئولان استان به‌عمل آید.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین با بیان این‌که با راه اندازی واحدهای تولیدی که امروز نسبت به انعقاد قرارداد و واگذاری زمین به آن‌ها اقدام شد، برای یک هزار نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود، گفت: این شهرک صنعتی در فاز اول در ۷۰ هکتار با هزینه ۱۳ میلیارد تومان که ۵ میلیارد تومان آن از منابع استانی و بقیه از منابع دولتی است، آغاز به فعالیت می‌کند.

محمد رضا پورمحمدی با بیان این‌که بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرک انجام خواهد شد، افزود: فعالیت این شهرک در هفت زون دانش بنیان برنامه‌ریزی شده است که ضمن تخصصی کردن تولید، در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار نیز مؤثر خواهد بود.

نظر شما