ضرورت مصرف بهینه انرژی همسو با اجرای مدیریت سبز

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۳:۳۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۸۴۴۲
ضرورت مصرف بهینه انرژی همسو با اجرای مدیریت سبز
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد که مصرف بهینه انرژی یکی از مصادیق بارز استقرار نظام مدیریت سبز در سازمان‌هاست.

به گزارش گروه خبر برگزاری برنا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی در نشست دوره آموزشی پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز که با حضور مدیران و اعضای کمیته راهبردی مدیریت سبز این شرکت برگزار شد، گفت: تأکید بر اهداف مدیریت سبز شامل صرفه‌جویی در اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای دولت و شرکت‌های دولتی، اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع، حفاظت از منابع پایه و محیط زیست، استقرار نظام مدیریت و بهره‌وری سبز و ...، می‌تواند یکی از گام‌های مؤثر همسو با این هدف باشد.

وی ادامه داد: از آنجا که مدیریت سبز، به‌کارگیری مؤثر و کارآمد همه منابع مادی و انسانی برای هدایت و کنترل سازمان به‌منظور نیل به اهداف زیست‌محیطی با سازماندهی و برنامه‌ریزی دقیق است، از این رو، انجام اقدام‌ها و ارائه گزارش مدون در حوزه مدیریت سبز، ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: طبق نظام مدیریت سبز، مدیر باید در همه زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و نظایر آن، حضور داشته باشد و سازمان‌ها با بهره‌مندی از مفاهیم و شاخص‌های مدیریت سبز، برای رسیدن به وضع سبز که یکی از مصادیق آن مصرف بهینه انرژی است، تلاشی مضاعف داشته باشند.

صلواتی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه و شاخص‌های ارزیابی مدیریت سبز، توضیح داد: این شاخص‌ها، اعم از شاخص مصرف انرژی (SEI)، شاخص مصرف آب، شاخص مدیریت پسماند عادی (WMI)، شاخص مصرف سوخت وسایل نقلیه (SFC)، شاخص ساختمان‌ها و تجهیزات (SBI)، شاخص آموزش و فرهنگ‌سازی (TP) و استانداردهای مرتبط و آیین‌نامه‌های اجرایی مدیریت سبز باید از طرف همه مدیران و همکاران در بخش‌های مختلف به جد دنبال شود تا نتیجه مثبت آن، برای سازمان سودآوری داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که مدیریت سبز و سبز شدن به آن سادگی و سهولتی که تصور می‌شود، نیست، در حالی‌ که به فکر محیط‌زیست بودن، بسیار سود و فایده دارد، ضمن آنکه فراموش نکنیم سبز شدن واقعی، دردسرها و سختی‌های خاص خود را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز