احتمال افزایش قیمت‌ها در بازار نفت با طوفان در خلیج مکزیک

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۴:۴۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۱۷۳۶
احتمال افزایش قیمت‌ها در بازار نفت با طوفان در خلیج مکزیک
بازار نفت در پایان هفته با تنش عرضه به دلیل اختلال در تولید نفت خلیج مکزیک مواجه شد که این موضوع ممکن است در هفته پیش رو قیمت‌ها را با افزایش، همراه کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بازار نفت مدتی است که در رکود به سر می برد و نوسانات قیمتی به صورت جدی در آن رخ نداده است.

این در حالی است که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، هنوز جریان با استحکامی از سوی متقاضیان وارد بازار نشده است و تا این اتفاق رخ ندهد هم نباید در انتظار قیمت های بالاتر بود.

با این وجود تنش هایی که در سمت عرضه رخ می دهد می تواند بازار را تا حدودی به سمت تغییر قیمت ها سوق دهد.

در این میان کاهش تولید در خلیج مکزیک آمریکا می تواند یکی از دلایل افزایش قیمت در روزهای آتی باشد.

گزارش ها حاکی از آن است که طوفان دلتا سبب شده است که تولید حدود 92 درصد نفت خلیج مکزیک ایالات متحده آمریکا همچنان متوقف باشد.

خبرگزاری پلتس از هیوستون، اپراتورهای بخش بالادست در تاسیسات نفت و گاز خلیج مکزیک در حالی روند بازگرداندن کارکنان به سکوهای را آغاز کرده‌اند که حدود 92 درصد تولید نفت در این منطقه تا دهم اکتبر و یک روز پس از ورود طوفان دلتا به ایالت لوئیزیانا هنوز ادامه داشت.

دفتر ایمنی و اقدام‌های زیست محیطی فدرال (BSEE) در بولتن روزانه خود اعلام کرد: تولیدکنندگان نفت در بخش فراساحل هم‌اکنون تولید یک میلیون و 697 هزار بشکه در روز یا 91.7 درصد از مجموع تولید خلیج مکزیک را متوقف کرده‌اند که اندکی بیشتر از یک میلیون و 694 هزار بشکه نفتی است که روز نهم اکتبر  تولیدش متوقف شده بود.

این اپراتورها همچنین برداشت روزانه یک میلیارد و 692 میلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی یا 62 درصد کل تولید گاز را متوقف کرده‌اند، این رقم یک روز پیش از آن یک میلیارد و 685 میلیون فوت‌مکعب در روز بود.

افزون بر این، فعالیت 276 سکوی تولیدی همچنان متوقف شده، این در حالی است که تعداد سکوهای خارج از سرویس در روز پیش از آن 274 دستگاه بود.

سامی یحیی، تحلیلگر پلتس در این باره گفت: تولید نفت خلیج مکزیک پیش از طوفان دلتا نزدیک به یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز بود. با توجه به کاهش‌های گسترده، احیای مقدار تولید ممکن است تا دو هفته پس از اوج طوفان‌ها طول بکشد.

این وقفه می تواند به صورت موقت قیمت ها را در بازار نفت افزایش دهد. با این وجود از آنجایی که اتفاق خاصی از سمت تقاضا رخ نداده است، نمی توان به این رشد قیمت ها تکیه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز