قیمت طلای سیاه تثبیت شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۹:۵۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۲۵۱۶
قیمت طلای سیاه تثبیت شد
قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۴ و ۴۷ دقیقه امروز (سه‌شنبه، ۲۲ مهرماه) با ۲ سنت افزایش به ۴۱ دلار و ۷۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با یک سنت افزایش به ۳۹ دلار و ۴۴ سنت رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (۲۱ مهرماه) ۴۱  دلار و ۷۲ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۳۹ دلار و ۴۳ سنت بود.

قیمت نفت در اوایل امروز یکنواخت بود، زیرا در پی از سرگیری فعالیت در تأسیسات برداشت نفت در نروژ، خلیج مکزیک آمریکا و بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی، قیمت نفت در معاملات پایانی روز یکشنبه (۲۰ مهرماه) حدود ۳ درصد کاهش یافته بود و معامله‌گران تغییری در قیمت‌های امروز ایجاد نکردند.

بازگشت عرضه در حالی در جریان است که شیوع دوباره ویروس کرونا در غرب میانه آمریکا و اروپا سبب افزایش نگرانی درباره رشد تقاضای سوخت شده است و این موضوع چالشی برای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) ایجاد می‌کند.

بیورنار تونهاگن، رئیس بخش پژوهش بازار نفت در مؤسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: تعجب‌برانگیز نیست اگر این ائتلاف سرانجام تصمیم بگیرد در شرایط وخیم‌تر اقدام‌های خود را اصلاح کند.

 

نظر شما