تحریم زنگنه، نشانه ناتوانی آمریکا در دستیابی به اهداف فشار حداکثری است؛

کارنامه درخشان ژنرال و دام بی‌اثر تحریم

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۵:۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۹۶۱۷
کارنامه درخشان ژنرال و دام بی‌اثر تحریم
آمریکا پس از تحریم‌های یکجانبه‌‎ای که علیه ایران وضع کرد، در ماه‌های اخیر اقدام به تحریم اشخاص کرده است که این موضوع می‌تواند، نشان از اقدامات تبلیغاتی این کشور در راستای تحریم داشته باشد که در آخرین اقدام نیز، وزیر نفت ایران را تحریم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اطلاعات تحریمی چند شرکت تحریم‌ شده ایران را به روز و بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را نیز به لیست تحریم‌ها اضافه کرد. 

بر اساس اعلام خزانه‌داری آمریکا چند شخص و نهاد دیگر نیز به فهرست تحریم‌های ایران افزوده شده است. مسعود کرباسیان، محمود مدنی‌پور، بهزاد محمدی، علی‌اکبر پورابراهیم، علیرضا صدیق‌آبادی، نصرالله سردشتی و بیژن زنگنه اسامی‌ هستند که در تحریم‌های جدید، قرار گرفتند.

اما در این میان نکته قابل توجه این است که بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به دلیل ارتباط با وزارت نفت تحریم شده که همین موضوع موجب شد که وزیر نفت این مساله را مورد تمسخر قرار دهد.

وزیر نفت با بی‌تأثیر خواندن تحریم  خود شامگاه دوشنبه (پنجم آبان‌ماه) تأکید کرد: این اقدام آمریکایی‌ها تنها من و همکارانم را در پیمودن اهدافمان مصمم‌تر کرد.

همچنین بیژن زنگنه پس از پایان نشست با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در واکنش به تحریم خود از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد: دستگاه اطلاعاتی آمریکا پس از هفت سال کشف کردند که بیژن زنگنه، وزیر نفت به دلیل ارتباط با وزارت نفت باید تحریم شود، این مسئله بسیار سّری بود و به این دلیل من را تحریم کردند! واقعا به خاطر این هوشمندی باید به آمریکایی‌ها تبریک گفت!

او درباره تأثیر اقدام شامگاه دوشنبه آمریکا با تأکید بر اینکه این تحریم هیچ تأثیری ندارد و ما تحریم بودیم، تصریح کرد: من سرمایه‌ای در بیرون از ایران ندارم. این اقدام آمریکایی‌ها تنها من و همکارانم را در پیمودن اهدافمان مصمم‌ترکرد.

زنگنه همچنین طی یک یادداشت توئیتری اعلام کرد که تحریم من و همکارانم واکنش منفعلانه به شکست سیاست واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت است. دوران یکجانبه‌گرایی در جهان به پایان رسیده است. صنعت نفت ایران از پا نخواهد نشست.

او همچنین اعلام کرد: هیچ دارایی هم در خارج از ایران ندارم که شامل تحریم شود. جان و مال و آبرویم فدای ایران.

این اقدامات آمریکا نه تنها نشانه ای از عدم توانایی این کشور در دستیابی به اهداف تحریمی است، بلکه نشان می دهد ایران نیز توانسته است به خوبی در مقابل این تحریم ها، ایستادگی کند.

بیژن زنگنه با کارنامه ای درخشان در صنعت انرژی کشور، شخصی است که پس از برجام توانست صنعت نفت ایران را با وجود کاهش درآمدها به دلیل افت قیمت نفت، احیا کند و جان تازه ای به طرح های توسعه ای ببخشد.

یکی دیگر از بخش های مهم کارنامه زنگنه این است که در دوران تصدی او، بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت بومی سازی شده اند و این مساله توانست، تحریم ها را در بسیاری از بخش ها بی اثر کند.

علاوه بر این زنگنه با توجه به تیم قدرتمند دیپلماسی خود توانسته است قراردادهای مطلوب را برای صادرات نفت محقق کند که در این خصوص در هفته های اخیر بارها شنیده ایم که میزان فروش نفت کشور به صورت قابل توجهی، رشد داشته است.

این موضوع نشان می دهد آمریکا در خصوص تحریم نفتی ایران به بن بست خورده و از آنجایی که توانی برای مانور ندارد، با تحریم اشخاص دست به اقدامی تبلیغاتی و نخ نما می زند که همه سیاست مداران جهان از بی اثر بودن آن، آگاهند.۶

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز