معاون هماهنگی توزیع توانیر:

مراجعه به شرکت‌های توزیع برق صفر می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۲:۵۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۱۲۴۳
مراجعه به شرکت‌های توزیع برق صفر می‌شود
معاون هماهنگی توزیع توانیر از غیرحضوری شدن نزدیک به صد درصد خدمات قابل ارائه به مردم در شرکت‌های توزیع برق خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت نیرو، "غلامعلی رخشانی‌مهر" با بیان اینکه زیرساخت ارائه همه خدمات برق در شرکت‌های توزیع به‌صورت غیرحضوری فراهم شده است، خاطرنشان کرد: تصمیم بر این است که به‌ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، حداقل 95 درصد از خدمات در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، از آذرماه به بعد، به صورت غیرحضوری ارائه شود.

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه پس از غیرحضوری شدن خدمات، مردم به هیچ عنوان دیگر نیازی به مراجعه در شرکت‌های توزیع ندارند، یادآور شد: خدماتی مانند اخذ اشتراک، کنتور، موارد مربوط به صورتحساب اعم از دیدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال 1380 به این طرف، سوابق مصرف و غیره از جمله خدمات پس از فروشی است که مشترکان می‌توانند بدون مراجعه به شرکت‌های توزیع آن را دریافت کنند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهار داشت: در قالب این فعالیت، حدود 40 خدمت که تاکنون به صورت حضوری ارائه می‌شد، از آذرماه به‌صورت غیرحضوری قابل ارائه است و این طرح ارزش افزوده زیادی ایجاد و مراجعات به شرکت‌های توزیع را به حداقل خواهد رساند که باعث کمک به اقتصاد ملی، کاهش مصرف سوخت و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

وی با ارائه مثالی در این زمینه با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار مشترک جدید را جذب می‌کنیم، توضیح داد:  هر کدام از این مشترکان جدید گاهی چندین بار برای درخواست و پیگیری کارهای خود به شرکت‌های توزیع مراجعه می‌کردند که با انجام این فعالیت جدید، دیگر هیچ نیازی به مراجعه نخواهند داشت.

رخشانی مهر ادامه داد: مشترکان جدید می‌توانند به این منظور از طریق سامانه برق من درخواست خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند؛ همچنین مشترکان با این کد رهگیری می‌توانند در بخش پیام‌ها، رهگیری کارها را پیگیری کرده و همکاران ما موظف به پیگیری و پاسخگویی هستند.

وی یادآور شد: به محض ثبت هر درخواست یا خدمت، یک کد رهگیری به مشترک یا متقاضی داده می‌شود که با این کد رهگیری می‌تواند به صورت منظم از آخرین مراحل انجام کارها مطلع شود. همچنین در هر مرحله، مشترکان از طریق پیامک نیز در جریان انجام کار قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگی توزیع توانیر از هموطنان خواست که به ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، با نصب سامانه برق من در گوشی‌های همراه یا سامانه تلفنی 121 خدمات مورد نیاز خود را دریافت و از مراجعه حضوری بپرهیزند.

رخشانی مهر همچنین با بیان این که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات الکترونیک نیز به‌زودی قادر به ارائه خدمات برقی به مشترکان خواهند بود، یادآور شد: در عین حال این سامانه در اختیار دفاتر ICT نیز قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند بدون مراجعه به شرکت‌های توزیع و خروج از منزل، خدمات مورد نیاز برقی خود را دریافت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز