تقاضای جهانی نفت ضعیف می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۳:۴۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۵۱۰۶
تقاضای جهانی نفت ضعیف می‌شود
یک مقام آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد که محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا در اروپا، چشم‌انداز تقاضای نفت را تضعیف می‎کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از  رویترز، کیسوک ساداموری، مدیر بازارها و امنیت انرژی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد: به نظر می‎رسد اقدام‎های جدید اروپا با هدف مهار افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا چشم‌انداز تقاضای جهانی نفت را تضعیف کند.

وی افزود: تأثیر این محدودیت‎ها احتمالاً کمتر از محدودیت‌های اعمال شده در اوایل سال خواهد بود.

این مقام آژانس بین‌المللی انرژی بدون ذکر اینکه آیا آژانس این تضعیف تقاضا را به‌طور رسمی اعلام خواهد کرد یا خیر، گفت: بخش‌های عمده‌ای از  قاره اروپا قفل شده‌اند. این مسئله مطمئناً تقاضا را کاهش می‌دهد.

ساداموری تصریح کرد: بی‌شک انتظار داریم که این محدودیت‌ها تأثیر کمتری نسبت به محدودیت‌های پیشین داشته باشند، زیرا این بار مدارس و برخی از فروشگاه‌ها همچنان باز هستند.

قیمت نفت پس از سقوط شدید آن در اوایل سال بهبود یافته و حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه باقی مانده است، این در حالی است که نگرانی از تقاضا همچنان ادامه دارد و بازارها با انتظار چالش‌های قانونی انتخابات آمریکا همچنان متزلزل هستند.

مدیر بازارها و امنیت انرژی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: صنعت نفت و گاز - به‌ویژه در ایالات متحده – توجه بسیاری به نتیجه این انتخابات دارد.

ساداموری اظهار کرد: اگر دموکرات‌ها تغییر چشمگیری به سوی انرژی کم‌کربن داشته باشند و اگر سنا در دست جمهوری‌خواهان باقی بماند، موانعی برای این قانون به‌وجود خواهد آمد. در مجموع، باید منتظر نتایج کلی باشیم.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود در ۱۴ اکتبر (۲۳ مهرماه) و پیش از اینکه کشورهای مهم اروپایی از جمله آلمان ، فرانسه و انگلیس محدودیت‌های جدیدی را برای مهار شیوع ویروس کرونا اعمال کنند، برآورد تقاضای نفت ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را ثابت نگه داشته بود. 

ساداموری اظهار کرد: چشم‌انداز تقاضای فرآورده‌ها متفاوت است، در حالی که تقاضای سوخت جت و نفت سفید همچنان کاهشی است، عملکرد گازوئیل، نفت کوره و بنزین بهتر است.

نظر شما