معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

بیش از ۱۱۰۰ تن روغن خوراکی در استان بوشهر در حال توزیع است

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۶۰۵۹
بیش از ۱۱۰۰ تن روغن خوراکی در استان بوشهر در حال توزیع است
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه "۶۰۰ تن برنج وارداتی با نرخ ستاد تنظیم بازار توزیع می‌شود" گفت: یک‌هزار و ۱۷۰ تن روغن خوراکی به استان بوشهر اختصاص یافت و در حال عرضه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت صمت، ابوالقاسم محمدزاده با تاکید بر تامین کالاهای اساسی از جمله برنج و روغن خوراکی افزود: بخشی از نیاز برنج کشور وارداتی است که 30 درصد برنج مورد نیاز از دیگر کشورها وارد می‌شود.

وی، با بیان اینکه ارز مورد نیاز واردات برنج از ترجیحی به نیمایی تبدیل شد بیان کرد: افزایش قیمت برنج بخشی از آن به سبب تامین رویه ارزی است ولی کماکان برنج در گمرکات کشور وجود دارد و ترخیص آنها و بارگیری به مقاصد مختلف کشور آغاز شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه 30درصد برنج وارداتی شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین می‌کند خاطرنشان کرد: 600 تن برنج به استان بوشهر تخصیص یافته و به‌زودی با نرخ ستاد تنظیم بازار از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌ها در نقاط مختلف استان توزیع می‌شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه سایر نیاز برنج بازار از طریق بخش خصوصی تامین و توزیع می‌شود افزود: در این راستا ارز این محموله‌های برنج وارداتی تامین شده و حدود 300 هزار تن برنج در گمرکات کشور در حال ترخیص و بارگیری است در واقع علاوه بر برنج شرکت بازرگانی دولتی این میزان برنج هم به بازار تزریق می‌شود.

وی، با بیان اینکه این محموله‌های برنج از گمرکات بوشهر، چابهار و بندرعباس در حال ترخیص است خاطرنشان کرد: افزایش قیمت برنج وارداتی بخشی از آن مربوط به سبب نرخ ارز است که به‌زودی با تعدیل نرخ ارز نیمایی قیمت برنج در بازار کاهش می‌یابد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به روغن خوراکی و مشکل توزیع آن اشاره کرد و گفت: مشکل توزیع روغن به سبب حمل لجستیک دریایی و انتقال از بنادر به کارخانه‌های روغن کشی بود و این مشکل اکنون برطرف شده و در این راستا یک‌هزار و 170 تن روغن به استان بوشهر اختصاص یافته است.

محمدزاده بیان کرد: توزیع روغن خوراکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای عضو صنف لبنیات استان بوشهر آغاز که از کارخانه روغن‌کشی سایر نقاط کشور وارد استان بوشهر شده است.

وی، با بیان اینکه در تامین و توزیع روغن خوراکی مشکلی در استان وجود ندارد تاکید کرد: قیمت روغن خوراکی با همان قیمت مصوب در حال عرضه است و در این زمینه برنج با ارز نیمایی و روغن از طریق ارز ترجیحی وارد کشور شده و به مقدار قابل توجهی از بنادر کشور در حال تخلیه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز